kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲

نوبخت: صفدرحسینی، ذخیره نظام و امانت‌دار بزرگ کشور است

در ادامه حمایت‌های دولتمردان از مدیران نجومی، این بار سخنگوی دولت، صفدر حسینی را ذخیره نظام و امانتدار بزرگ کشور نامید!


مراسم معارفه احمد دوست‌حسینی دو روز پس از صدور حکم انتصابش به‌عنوان رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از سوی رئیس جمهور، ظهر دیروز  در محل صندوق توسعه ملی برگزار شد.
نوبخت با اشاره به سوابق شناخت خود از دوست حسینی، ایشان را فردی خوشنام در مدیریت اقتصادی کشور یاد کرد و تاکید کرد: انتصاب دوست حسینی با تحسین نهادهای نظارتی مواجه شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ضمن قدردانی از زحمات هیئت عامل قبلی صندوق ابراز امیدواری کرد که از منابع موجود در صندوق چه منابع مالی و چه منابع انسانی به نیکی استفاده شود.
سخنگوی دولت از سید صفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره‌های نظام یاد کرد و افزود: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکترحسینی، سایر اعضاء هیئت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند!
سخنگوی دولت در حالی صفدر حسینی را ذخیره نظام و امانتدار بزرگ کشور نامیده است که وی در شمار مدیرانی است که پس از افشای فیش حقوقی نجومی‌اش از مدیریت صندوق توسعه ملی استعفا داد. درپی افشای حقوق نجومی 57 میلیون تومانی صفدرحسینی، هیئت امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ 12 تیرماه سال جاری با استعفای اجباری تمامی اعضای هیئت عامل موافقت کرد تا برکناری 5 مدیر عالی این صندوق رقم بخورد.
صفدر حسینی تنها از صندوق توسعه ملی در سال گذشته حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق گرفته است. کار به همین جا ختم نشد و در افشاگری رسانه‌ها مشخص شد که او 300 میلیون تومان تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده است. در فیش حقوقی صفدر حسینی مواردی مانند کمک‌‌هزینه، ورزش، خرید کتاب و اوقات فراغت فرزندان لحاظ شده بود.
فاطمه حسینی فرزند صفدر حسینی، نماینده اطلاح طلب مجلس دهم شورای اسلامی که از لیست امید به مجلس راه یافته است  در تبلیغات انتخاباتی مدعی شده بود: من می‌خواهم نماینده نسلی باشم که زندگی شاد و پر امید حق مسلم آنان است نه بی‌کاری،‌ تبعیض! و بی‌عدالتی. اما وی پس از افشای فیش حقوقی پدرش که نمونه آشکار تبعیض بود از تریبون مجلس برای بیان موضوعی شخصی و دفاع از خانوادهاش استفاده کرد.  او در بیانیه خود که بارها مورد اعتراض نایب رئیس مجلس و نمایندگان قرار گرفت موضوعاتی از قبیل دریافت‌های نجومی پدرش را افترا و کذب خواند. این در حالی بود که فیش‌های حقوقی صفدر حسینی در رسانه‌ها منتشر شده بود و وی به همین خاطر استعفا داده بود.
لازم به ذکر است که صفدر حسینی در کابینه دولت اصلاحات تصدی وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشت. او پس از آغاز به کار دولت حسن روحانی با حکم وی به عنوان رئیس صندوق توسعه ملی ایران منصوب شد.