kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

تاکید مردم بر مقابله با آل سعود در تظاهرات بزرگ انقلابیون در صنعا

مردم یمن در حمایت از توافق ملی احزاب یمن درباره تشکیل شورای سیاسی برای اداره این کشور تظاهرات گسترده‌ای برگزار و بر لزوم مقابله با آل سعود تاکید کردند.



به گزارش ایسنا، مردم صنعا روز دوشنبه با حضور در میدان «السبعین» در حالی که پرچم‌های این کشور را در دست داشتند شعارهایی در حمایت از توافق سیاسی و تاریخی میان کنگره سراسری و جنبش مردمی انصارالله سر دادند و بر لزوم مقابله با دشمن سعودی تاکید کردند.شرکت‌کنندگان همچنین ادامه حملات دشمن سعودی به یمن را محکوم کردند. «محمدعلی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در جریان این تظاهرات گفت: «امروز جناح‌های سیاسی با یکدیگر توافق کردند و ما از این توافق استقبال می‌کنیم و از دیگر احزاب کشور می‌خواهیم در این توافق که در راستای خدمت به کشور است مشارکت کنند.»
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ادامه داد: «تمامی انقلابیون یمن بر این باورند که باید با برادران خود متحد شوند چرا که ما می‌دانیم از طریق مشارکت می‌توانیم کشور را بسازیم و از توان‌های مردمی در جهت خدمت به آن بهره ببریم.» وی با اشاره به اینکه «مشارکت مردم در این راهپیمایی با وجود بارش باران نشانه عشق آنها به این انقلاب است» گفت: «این انقلاب از مردم یمن حمایت خواهد کرد و حامی اصلی توافقنامه سیاسی خواهد بود و با هرگونه انحرافی در این توافق مقابله خواهد کرد.»  از سوی دیگر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن در بیانیه‌ای که در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک منتشر کرد از کمیته انقلابی یمن خواست به اقدامات خود در مبارزه با دشمن سعودی و حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی ادامه داده و از توافق سیاسی و دستاوردهای مردمی پشتیبانی کنند. با گذشت 17 ماه از آغاز حملات رژیم آل سعود به مردم بی‌دفاع یمن، دو حزب بزرگ یمن توافقی سیاسی برای آینده سیاسی این کشور امضا کردند. در این توافق که روز پنج‌شنبه 7 مرداد در شهر صنعا امضا شد، جنبش انصارالله و حزب کنگره ملی یمن به رهبری «علی عبدالله صالح» به توافقاتی دست یافتند. بر اساس این توافقنامه، یک شورای عالی سیاسی از این دو گروه برای اداره یمن بر اساس قانون اساسی این کشور تشکیل می‌شود. این توافق خشم سعودی‌ها را برانگیخته است.