kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
تازه‌ترین سند ویکی‌لیکس فاش کرد

هیلاری کلینتون شخصاً دستور ارسال سلاح برای داعش را صادر کرده است

موسس ویکی‌لیکس اعلام کرده اسنادی را به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد وزیر خارجه سابق آمریکا شخصا دستور فروش تسلیحات نظامی به گروه‌های تروریستی «داعش» و «القاعده» را صادر می‌کرده است.

سرویس خارجی -

«هیلاری کلینتون»‌ وزیر خارجه سابق آمریکا این روزها در برابر مشکل بزرگی به نام «حمایت از تروریسم» قرار گرفته است. البته خود «کلینتون» در کتاب خاطراتش به نام «گزینه‌های دشوار» به صراحت از حمایت آمریکا از تشکیل گروه تروریستی داعش خبر داده بود. «دونالد ترامپ» نماینده جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری نیز بارها «کلینتون» را «عامل» به وجود آمدن داعش معرفی کرده است. «دونالد ترامپ» حتی به تازگی در مصاحبه با شبکه «سی.بی.اس» اظهار داشت که «کلینتون» به دلیل سیاست‌های احمقانه‌اش مسئول به وجود آمدن داعش است. اکنون اما سایت افشاگر ویکی‌لیکس می‌گوید اسناد تازه‌ای درباره ارتباط آمریکا و تروریست‌های تکفیری به دست آورده است.
به گزارش نسیم، «جولیان آسانژ» مالک  و پایه‌گذار سایت ویکی‌لیکس در مصاحبه با «دموکراسی ناو»، اعلام کرده: «هیلاری کلینتون» در دوره ریاست جمهوری «اوباما»، دستور فروش تسلیحات نظامی آمریکا به قطر را صادر کرده است. وی در ادامه تصریح کرد: «کلینتون دستور فروش تسلیحات نظامی آمریکایی به شورشیان لیبی را نیز صادر کرده تا رژیم معمر قذافی را سرنگون کند و سپس این تسلیحات را به سوریه منتقل می‌کند تا دولت بشار اسد را سرنگون نماید.»
گفتنی است کلینتون نقش مهمی نیز در سازماندهی گروه موسوم به «دوستان سوریه» داشته تا از تغییر رژیم در سوریه توسط سازمان سیا حمایت نماید. دوستان سوریه همان کسانی هستند که همین هفته پیش سر کودک 11 ساله فلسطینی را بریدند.
کلینتون اوایل سال 2013 میلادی در جریان شهادت دادن درباره حملات تروریستی بنغازی و کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی داشتن هرگونه اطلاع از فروش تسلیحات نظامی به شورشیان این کشور را رد کرده بود. اما اکنون «جولیان آسانژ» اظهار داشته 1700 ایمیل منتشر شده «کلینتون» نشان می‌دهد که او ارتباط «مستقیمی» با انتقال سلاح به لیبی و سوریه و فروش سلاح به داعش و القاعده داشته است.