kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

پاپ: تروریسم محصول نابرابری اجتماعی و پول‌پرستی است /نسبت دادن آن به اسلام خطاست

رهبر کاتولیک‌های جهان، نسبت دادن خشونت به اسلام را «خطا» دانست و گفت که «تروریسم زاییده پول‌پرستی و نابرابری‌های اجتماعی است.»

سرویس خارجی-

قتل یک کشیش فرانسوی توسط یک وهابی داعشی در کلیسای «نرماندی» فرانسه که هفته گذشته اتفاق افتاد بار دیگر در غرب نوک پیکان حملات رسانه‌ای را متوجه مسلمانان کرد. اما بودند کسانی هم که اذعان کردند تروریسم و سلاخی انسان‌ها توسط تکفیری‌ها ربطی به دین مبین اسلام ندارد و اسلام قویا با ترور و قتل مخالف است.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز که به لهستان سفر کرده در اظهاراتی در جمع خبرنگاران نسبت دادن خشونت به اسلام را خطا دانست و نابرابری‌های اجتماعی و پول‌پرستی را ریشه‌های تروریسم عنوان کرد.
پاپ درباره ریشه‌های تروریسم گفت: «می‌دانم که گفتن این خطرناک است، ولی تروریسم در جاهایی رشد می‌کند که چاره دیگری وجود ندارد و وقتی که پول، جای خدا را می‌گیرد و به جای فرد، محور اقتصاد جهان قرار داده می‌شود.»
همدردی مسلمانان
 با مسیحیان
همزمان با اظهارات پاپ مسلمانان ایتالیا و فرانسه نیز برای اعلام برائت از اقدامات تروریست‌ها و ابراز انزجار از قتل کشیک فرانسوی توسط داعش در مراسم کاتولیک‌ها در کلیساها شرکت کردند.
به گزارش تسنیم، مسلمانان در فرانسه و ایتالیا روز یکشنبه در مراسم مذهبی مسیحیان شرکت کردند و به کلیساها رفتند تا انزجار خود از عمل غیرانسانی عامل داعش در به قتل رساندن پدر «ژاک هَمل» کشیش کلیسای نرماندی را نشان دهند.
شمار زیادی از مسلمانان فرانسوی با حضور در کلیساها ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر همبستگی خود با پیروان دین مسیحیت را نیز ابراز کردند. این اقدام مسلمانان به درخواست شورای مسلمانان فرانسه برای نشان دادن اتحاد و غمخواری در خصوص قتل کشیش 85 ساله صورت گرفت. یک داعشی چندی پیش با گروگانگیری در کلیسای نرماندی، سر کشیش نگون‌بخت را برید و وحشت را به جان اروپایی‌ها انداخت. عده‌ای از کارشناسان حمایت‌های غرب از تکفیری‌ها را عامل قدرت گرفتن آنها و در نتیجه کشیده شدن ناآرامی‌ها به قلب اروپا می‌دانند.