kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
صدها تروریست به هلاکت رسیدند

پاتک سنگین ارتش سوریه به‌عملیات فرار تروریست‌ها از محاصره حلب

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، حمله سنگین ائتلاف گروه‌های تروریستی مستقر در حلب به حلقه محاصره را با اقتدار تمام، در هم شکستند و تروریست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.


سرویس خارجی -

عملیات 4000 نفری ائتلاف گروه‌های تروریستی مستقر در حلب، با مقاومت جانانه ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت، در هم  شکست. تروریست‌ها در این عملیات شبانه خود، مجبور به عقب‌نشینی شدند و از آنها، تلفات و مجروحان زیادی برجای ماند و شش تانک و 17 خودروی نظامی متعلق به تروریست‌های مهاجم هم منهدم شد.
تروریست‌ها که عملیات فرار خود را «حماسه بزرگ حلب» نام گذاشته بودند، شروع عملیات خود را با 14 حمله انتحاری آغاز کردند، با این حال، شکست خوردند. تعداد تلفات تروریست‌‌ها حدودا 150 نفر اعلام شده است.
پس از این شکست، تروریست‌ها مناطق مسکونی حلب را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند که به مرگ 11 تن و جراحت ده‌ها نفر دیگر منجر شد.
عملیات فوق (برای فرار از حلب) در حالی صورت گرفت که طرح دولت برای ایجاد گذرگاه‌های امن و عفو عمومی نتیجه داد و علاوه بر خروج خانواده‌‌ها از حلب، ده‌ها تروریست نیز سلاح‌های خود را زمین گذاشتند و به نیروهای دولتی خود را تسلیم کردند.
گزارش‌ها از داخل مناطق اشغالی و به تازگی آزاد شده حلب نیز حاکی است که تروریست‌‌ها از سال 2012 تاکنون قطعات حدود 1000 کارخانه و مراکز تولیدی شهرک صنعتی «لیرمون» را جداسازی کرده و به ترکیه انتقال داده‌اند. براساس برآورد ارتش سوریه، خسارات وارد شده به کارخانجات، بسیار سنگین است.
از شهر «منبج» در شمال استان حلب نیز خبر رسیده، در حال حاضر تنها 30 درصد شهر در اختیار تکفیری‌ها است و 70 درصد بقیه تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کُردها) درآمده است. آمریکا به سختی تلاش می‌‌کند که این شهر به تسخیر کُردها درآید.
اظهارات جدید بشار اسد
به گزارش تسنیم، «بشار اسد»‌ رئیس‌جمهوری سوریه اما به مناسبت هفتاد و یکمین سالروز تاسیس ارتش سوریه خطاب به نیروهای مسلح این کشور، اظهار داشت: «بیش از پنج سال است که مشغول شدیدترین نبرد علیه تروریسم هستید و با طرح‌های سلطه‌طلبانه استعمار قدیم و جدید مبارزه می‌‌کنید. وی در ادامه گفته: «همه جهانیان به صلابت و قدرت شما در دفاع از کشورتان شهادت می‌دهند و شما به دشمن و دوست ثابت کردید که ارتش سوریه نهادی اصیل بوده و همیشه پیروز است.»
رئيس‌جمهور سوریه در ادامه گفته: «ما امروز در آستانه مرحله حساسی از تاریخ میهن قرار داریم که نیازمند هوشیاری،‌ آمادگی، تلاش بیشتر برای تحقق پیروزی و تضمین آینده‌‌ای درخشان برای ملت است.»
بشار اسد در انتها از تلاش‌ها و «جانفشانی‌های نیروهای ارتش سوریه» هم قدردانی کرده و گفته: «من به شما اعلام می‌کنم که ارتش همیشه ستون امنیت و ثبات در کشور و منطقه خواهد بود و دژ استواری است که از حاکمیت و کرامت میهن دفاع می‌کند.»