kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
واکنش بسیج مردمی به رسمی شدنش:

تصمیم حیدر عبادی در مورد حشدالشعبی دهان یاوه‌گویان را بست

یک فرمانده ارشد بسیج مردمی عراق گفته دستور نخست‌وزیر این کشور در مورد الحاق رسمی بسیج مردمی (حشدالشعبی) عراق به نیروهای مسلح تحت فرمان وی، دهان یاوه‌گویان عربی و غربی را بست.


سرلشکر «صفا الاعسم» به خبرگزاری فارس گفته: دستور «حیدر عبادی» مبنی بر اینکه بسیج مردمی یک نیروی رسمی وابسته به نخست‌وزیری عراق شود، مشت محکمی به دهان کشورهای یاوه‌گوی عربی و غربی بود، کشورهایی که قصد داشتند به فعالیت این نهاد (بسیج مردمی) پایان دهند.
این فرمانده ارشد بسیج اضافه کرد: این فرمان به علاوه، نشان داد میان دولت و بسیج هیچ اختلافی وجود ندارد و این نیز برخلاف چیزهایی بود که می‌شنیدیم.
الاعسم با اعلام اینکه رسمی شدن بسیج مردمی در عراق زمینه‌های بهانه‌جویی را از بین برد افزود: «بسیج مردمی طی دو سال گذشته، «گروه شبه‌نظامی» خوانده می‌شد.» گفتنی است در دو سال اخیر آمریکا، عربستان و قطر بارها علیه فعالیت بسیج مردمی در عراق اعتراض کرده‌اند و آنها مدعی بودند که بسیج مردمی یک نهاد شیعی است، در حالی که حدود 20 هزار جوان اهل سنت در ترکیب این نهاد حضور داشته و علیه تروریست‌ها در عراق می‌جنگند.
واکنش‌ها به انحلال حزب بعث
در پی تصویب رسمی انحلال حزب «بعث»، عبادی طی بیانیه‌ای، این مصوبه را به پارلمان تبریک گفت و آن را یک پیروزی برای مردم عراق و خانواده‌های شهدا دانست.
در این بیانیه ضمن اشاره به سوابق و جنایات حزب بعث، آمده است: «مردم ما به خاطر سیاست‌های خونین این حزب، قربانی بسیاری داده‌اند و ضروری است تا این حزب و افراد آن به سزای اعمال خود برسند. کسانی که علیه مردم ما جنایت کرده‌اند جایی در عراق ندارند، وی گفت: ما در مسیر از بین بردن گروه‌های تروریستی و حامیان آنها و تحقق پیروزی حقیقی گام برمی‌داریم.
خبر دیگر از عراق اینکه، نیروهای مسلح این کشور 50 درصد از جزیره «خالدیه» در استان «الانبار» را از اشغال تروریست‌ها خارج کردند. عملیات آزادسازی این جزیره همچنان ادامه دارد.