kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

سیاهپوست مسلمان در کانادا زیر مشت و لگد پلیس جان باخت

پلیس نژادپرست کانادا کشوری که همواره ادعای حقوق بشرش گوش فلک را کر کرده یک مسلمان سیاهپوست را آن‌قدر کتک زد که جان باخت.


وحشیگری پلیس آمریکا کم بود،  پلیس‌های نژادپرست کانادایی هم به آن اضافه شدند.
در حالی‌که چند سالی است پلیس نژادپرست آمریکا با قتل‌عام سیاه‌پوستان خبرساز می‌شوند، این بار خبر رسیده، پلیس کانادا یک مسلمان رنگین‌پوست را به قتل رسانده است.
به گفته شاهدان عینی، چند پلیس روز یکشنبه 3 مرداد ماه در جریان دستگیری  «عبدالرحمان عبدی»  مسلمان سیاه‌پوست کانادایی در شهر «اوتاوا»  (که مبتلا به بیماری ذهنی نیز بوده)  او را به شدت کتک زده و زیر ضربات مشت و لگد گرفته بودند. «عبدالرحمان عبدی» ۳۷ ساله که به خاطر وضعیت وخیم جسمانی در بیمارستان بستری شده بود، روز دوشنبه (۴مرداد) درگذشت. این جنایت در شرایطی اتفاق افتاده که کانادا همواره به تحمل و بردباری نیروی پلیس خود افتخار ‌کرده است!
مرگ این مرد سیاه‌پوست در حالی رخ داد که کشتار سیاه‌پوستان در آمریکا به دست ماموران پلیس، اعتراض‌های گسترده‌ای را طی ماه‌های اخیر در سراسر ایالات متحده به همراه داشته است.
مراسم تشییع این مسلمان کانادایی روز جمعه در میان اعتراضات مردمی به این وحشیگری برگزار شد و مردم کانادا در اعتراض به مرگ این مسلمان در پایتخت این کشور تظاهرات کردند و خواستار اجرای عدالت و مجازات پلیس‌های قاتل شدند. در این تظاهرات که عصر شنبه  هم ادامه داشته معترضان به سوی مقر پلیس اوتاوا راهپیمایی کردند.
این تظاهرات به درخواست خانواده «عبدی» و  به طور مسالمت‌آمیز برگزار شد و معترضان با پلیس درگیر نشدند. به دنبال این اعتراضات اداره نظارت بر عملکرد پلیس کانادا اعلام کرد درباره نحوه دستگیری «عبدی» و مرگ وی تحقیق می‌کند. برخی از فعالان نیز خواهان طرح اتهام کیفری علیه ماموران پلیس در این جنایت  شده‌اند.