kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

آمریکا و فرانسه برای نجات تروریست‌ها در حلب تشکیل جلسه دادند

وزرای خارجه آمریکا و فرانسه برای چاره‌جویی و نجات تروریست‌های گرفتار در شهر «حلب» و دیگر مناطق سوریه، در پاریس نشست برگزار کردند.




دیروز«ژان مارک آیرو» وزیرخارجه فرانسه و «جان‌کری» همتای آمریکایی او در پاریس نشست برگزار کردند. آن طور که خبرگزاری تسنیم نوشته موضوع این نشست، رایزنی درباره سوریه و طرح ‌سازش در منطقه اعلام شده است.
روزنامه «الشرق الاوسط» هم با اعلام این خبر، نوشته این دو کشور درمورد تحولات میدانی سوریه گفت و گو کرده‌اند.پیش از این هم، محاصره تروریست‌ها در حلب توسط نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت،آمریکا و فرانسه را به واکنش واداشته بود و آنها جبهه مقاومت و ضد تروریسم در سوریه را تهدید کرده بودند که باید هرچه سریعتر به این محاصره پایان دهند.
 کشته شدن غیرنظامیان، بهانه این دو کشور برای ممانعت از ادامه عملیات مقاومت در حلب بود.این درحالی است که مدت زمان زیادی از قتل‌عام غیرنظامیان سوری از سوی این دو کشور نمی‌گذشت.آمریکا حتی برای اینکه دمشق را در ارتباط با محاصره حلب، در انفعال قراردهد، غیرنظامیان را در شمال استان حلب چند بار بمباران کرد و حتی از زبان «جان برنان» رئیس «سیا» تهدید کرد که سوریه را تجزیه می‌کند.
البته، دولت سوریه نیز در واکنش به این اقدامات آمریکا، طی دو نامه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس  شورای امنیت، مراتب اعتراض خود را به آنها اعلام کرد.مورد دیگری که به نجات گروه‌های تروریستی در برابر حملات ارتش سوریه و مقاومت مربوط می‌شود، تغییر نام «جبهه النصره» به «جبهه الفتح الشام» و جلسه‌ای است که النصره  در خاک ترکیه برگزار کرده است.محل این جلسه شهر اسلامبول و زمان آن شنبه گذشته اعلام شده است.جبهه النصره با این اقدام تغییر نام قصد داشت، از حملات هوایی رهایی یابد.روزنامه «ییرگون» چاپ ترکیه با افشای محلی که «محمد الجولانی« رهبر جبهه النصره مقابل دوربین قرار گرفت و جدایی این گروه تروریستی از شبکه القاعده را اعلام کرد، توضیح داد: جبهه النصره از طریق نرم‌افزار «واتس آب» به اعضای خود اطلاع داده بود، ساعت 21 به وقت محلی در منطقه «فاتح» شهر اسلامبول در نشست شرکت کنند. شعار نشست نیز« به فکر برادران‌تان باشید، و از سوریه حمایت کنید» بود.
«سرگئي لاوروف» وزیرخارجه روسیه هفته گذشته گفت، با وجود آنکه روابط مسکو و آنکارا از سرگرفته شده است، انتقادات مسکو از باز  بودن مرزهای ترکیه به روی تروریست‌ها، پابرجاست و دولت ترکیه باید این رفتار خود را اصلاح کند.
تحولات حلب
از شهر تحت محاصره حلب اما خبر رسیده، شورشیان قصد دارند، طی عملیاتی با مشارکت 4000 نفر، محاصره را بشکنند. یک رهبر شورشیان که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری آلمان گفت، در این عملیات همه گروه‌های (تروریستی) شرکت می‌کنند و قرار است «جیش الفتح» در نوک حملات باشد. وی  به زمان عملیات اشاره‌ای نکرد. این درحالی است که به گفته کارشناسان، کار تروریست‌ها در حلب به پایان خط رسیده است و آنها توان در هم شکستن حلقه محاصره را ندارند و غربی‌ها هم نخواهند توانست جلوی شکست تکفیری‌ها را در حلب بگیرند.