kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

انتقاد امام جمعه اردبیل از ثبت نشدن روز اردبیل در تقویم کشور

امام جمعه اردبیل از ثبت نشدن روز اردبیل در تقویم کشور از سوی شورای فرهنگ عمومی، انتقاد کرد.



آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم روز اردبیل افزود: به نظر می‌رسد از ثبت روز اردبیل در تقویم کشور در شورای فرهنگ عمومی به شکل مناسب دفاع نشده و گرنه به خاطر اهمیت موضوع به یقین این شورا ثبت آن را عملی می‌کرد.
وی اظهار کرد: شاه «اسماعیل خطائی» 2 خدمت بسیار گرانمایه برای سرزمین ایران انجام داده است که اولی تشکیل یک حکومت شایسته بر پایه تفکر و آرمان‌های اهل بیت(ع) است و دیگری یکپارچه‌سازی و حفظ تمامیت ارضی ایران در زمانی که اوضاع این کشورآشفته و کشورمان به 18 قسمت مختلف تقسیم شده بود.
وی با بیان اینکه روز اردبیل باید از سال‌ها قبل در تقویم ملی کشورثبت و آیین‌های مخصوص به این مناسبت برگزار می‌شد، ادامه داد: تمام بزرگان نظام اسلامی بر این موضوع که این نظام بر اساس تفکر صفویه که همانا تشکیل حکومت بر پایه تفکر اهل بیت(ع) است تشکیل یافته اذعان دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: تاکید بر اهمیت برگزاری روز اردبیل از سوی مردم و مدیران این دیار نه به خاطر تعصب بلکه به واسطه آن هست که ما امروز ایران اسلامی یکپارچه و قدرتمند را مدیون اردبیل و صفویه هستیم.
‌آیت‌الله عاملی، با انتقاد از کم‌توجهی صدا و سیما در انعکاس سراسری مراسم روز اردبیل تشریح کرد: چگونه می‌شود که مراسم مربوط به روزهای حافظ و سعدی به شکل زنده از این رسانه پخش می‌شوند، ولی چنین مناسبتی که به دلایلی که گفته شد نه به مردم اردبیل بلکه به تمام ایرانیان عزیز تعلق دارد پوشش رسانه‌ای مناسب داده نمی‌شود؟
در این مراسم از کتاب «سفر یار»‌که به سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به اردبیل در سال 1379 پرداخته است رونمایی شد. روز چهارم مرداد ماه سالروز تاسیس سلسله صفویه توسط شاه اسماعیل صفوی از چندین سال پیش به عنوان روز اردبیل گرامی داشته می‌شود.