kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

آن روی کلینتون به روایت فارین پالیسی

پایگاه خبری «فارین پالیسی» آمریکا در گزارشی با اشاره بر مواضع پیشین هیلاری کلینتون در قبال عراق، سوریه و لیبی نوشت: «با در نظر گرفتن هر ملاکی سزاوار است که کلینتون را جنگ‌طلب بشناسیم»



انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با معرفی رسمی هیلاری کلینتون از سوی دموکرات‌ها و دونالد ترامپ از سوی جمهوری خواهان باز هم وارد آن رقابت تکراری و کلیشه‌ای دو حزب اصلی آمریکا شده و مردم این کشور مجبورند از بین این دو، یکی را انتخاب کنند.
دونالد ترامپ طی ماه‌های گذشته با حملات خود به مسلمانان و رنگین پوستان حسابی جنجال به پا کرده و چهره خشن جنگ طلب و مضحکی از وی به نمایش در آمده است در این سو نیز  فارین پالیسی بر «جنگ طلب» بودن هیلاری کلینتون تاکید کرده و نوشته: «از هائیتی گرفته تا سوریه، کارنامه طولانی نامزد دموکرات نشان می‌دهد که او آماده است که از همان روز اول رئیس‌جمهور جنگ باشد»
در این گزارش همچنین آمده: «بر اساس هر ملاک و سنجش و منطقی، کلینتون سزاوار آن است که او را جنگ طلب بشناسیم و بنامیم. او اگرچه اعتقاد داشت که توسل به زور و نیروی نظامی ایده بدی بوده اما دائما آغاز جنگ‌های جدید و گسترش دادن دیگر جنگ‌ها را تایید کرده است.»
این نشریه در ادامه از مواردی مثال زده که در آن هیلاری کلینتون از توسل به گزینه نظامی و جنگ حمایت کرده است.بر این اساس، کلینتون در سال 1994 و زمانی که بانوی اول آمریکا نامیده می‌شد،  از اعزام نیروی نظامی به هائیتی حمایت کرد.
وی در مقام وزارت خارجه آمریکا در دولت اول باراک اوباما هم از سیاست افزایش حملات با استفاده از پهپادها در پاکستان حمایت کرد. او در سال 2009 هم از سیاست افزایش و تقویت حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان حمایت کرد.