kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
با حضور فرماندهان نظامی ارتش

پیکر مادر شهید صیاد شیرازی در مشهد تشییع و خاکسپاری شد

پیکر حاجیه شهربانو شجاع، مادر شهید سپهبد صیاد شیرازی روز چهارشنبه در مشهد تشییع شد.



در این مراسم امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، استاندار خراسان رضوی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق کشور، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان اجرایی و نظامی استان خراسان رضوی حضور داشتند.
سرلشکر پاسدار محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به این مراسم، ارتحال حاجیه خانم شجاع را به خانواده ایشان و مردم استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: برای چنین شخصیت ارجمند که با تربیت سرباز صادق اسلام، قرآن و ولایت، مجاهدی خستگی‌ناپذیر، رزمنده سلحشور، فرمانده شجاع برای ملت ایران و الگویی برای حق‌طلبان و آزادی خواهان گیتی مانند امیر شهید سپهبد صیاد شیرازی ساخته است، رضوان الهی و شفاعت حضرت فاطمه زهرا(س) را خواستاریم.
حجت‌الاسلام محمد علی شهیدی، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید  انقلاب اسلامی نیز در پیامی به این مراسم گفت: زبان از وصف صبر و شکیبایی مادرانی که فرزندان خویش را در راه پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی پرورانده‌اند قاصر است.
در ادامه این پیام آمده است: بدون تردید ماندگاری نام و خاطره شهید معظم امیر سپهبد صیاد شیرازی مرهون تربیت و راه و منش مؤمنانه این چنین مادرانی است. فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی به نمایندگی از خانواده بزرگ ارتش گفت: تربیت فرزند بزرگواری چون شهید سپهبد صیاد شیرازی که ایمان، رشادت و صبر وی یاد و خاطره‌ای ماندگار در دل و ذهن مردم ایران اسلامی گذاشت، مرهون ایمان و تلاش و تربیت مؤمنانه سرکار خانم شهربانو شجاع است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم ضمن تجلیل از مقام شامخ حاجیه خانم شجاع، در وصف فرزند شهیدش گفت: بخش عمده جایگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ارتش متدین، مرهون تلاش‌های شهید سپهبد صیاد شیرازی است. امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ضمن تأکید بر روحیه ولایت‌مداری شهید صیاد شیرازی به نقش بی‌بدیل وی در عملیات مرصاد و مقابله با منافقین اشاره کرد.
در این مراسم پیکر مرحومه شجاع از مهدیه مشهد تشییع و پس از طواف در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در آرامستان خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شد.