kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کارگردان سریال‌های «کیمیا» و «برادر»:

برخی از فیلم‌سازان چشمان خود را روی حقیقت انقلاب و دفاع مقدس می‌بندند(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان سریال‌های «کیمیا» و «برادر» گفت: برخی فیلم‌سازان جسارت نمایش حقایق انقلاب‌اسلامی را در آثارشان ندارند.



جواد افشار، بیان کرد: کمتر کسی است که در منطقه نام انقلاب مردمی اسلامی را نشنیده باشد و این وظیفه بر عهده ما فیلم‌سازان است که دید صحیحی از این رویداد را در اختیار جوانان بگذاریم.
این کارگردان تلویزیون، ضمن اشاره به کمبود تولیدات نمایشی و سینمایی موثر و شاخص در این حوزه افزود: متاسفانه بعضی از فیلم‌سازان چشمان خود را به روی حقیقت انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس می‌بندند در صورتی که اگر با دیدی واقع‌گرا به سمت این دو مقوله مهم گام بردارند مردم با استقبال مضاعفی از آنها حمایت می‌کنند.
وی با ذکر مثالی در رابطه با سیاست‌های متجاوزگرانه آمریکا ادامه داد: دولت آمریکا با وجود اعمال متجاوزگرانه خود در کشورهایی نظیر افغانستان‌، عراق و ... در ساخت فیلم‌هایی با قهرمانان ساختگی پیشتاز است و به توجیه رفتارهای استعمارگرانه خود می‌پردازد. جای افسوس است که کشور ما با داشتن هشت سال دفاع جانانه توسط جوانان این مرز و بوم و مقاومت تمام عیار مردم؛ همچنان معرفی قهرمانان این حوزه در عرصه بین‌الملل نهادینه نشده است.
این کارگردان در خاتمه با اشاره به جشنواره فیلم مقاومت عنوان کرد: استقبال و بازتاب مردمی از فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم مقاومت نشان از عملکرد موفق این جشنواره است و می‌تواند در ترغیب جوانان منطقه و حتی جوامع غربی نسبت به شناخت مفاهیم والایی همچون مقاومت و ایستادگی کمک کند.