kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* در حالی که رتبه اول راه‌سازی در منطقه غرب آسیا مربوط به کشور ما ایران است دولت اقدام به عقد قرارداد چند میلیاردی برای ساخت چند هزار کیلومتر راه با یک شرکت ایتالیایی کرده است. این اقدام کاملا در تضاد با اقتصاد مقاومتی است. از مجلس و نمایندگان می‌خواهیم بی‌تفاوت نباشند.
1911---0913
* نظام اقتصادی کشور را کارگزاران به هم ریخته‌اند و تا ریل عوض نشود اقتصاد کشورمان اصلاح نخواهد شد. تداوم این روند جز نابودی کامل اقتصاد کشور چیز دیگری نیست. فعلا باید کسانی را که آن را به هم ریخته‌اند واداشت تا برای اصلاح آن قدم بردارند.
ماشاءالله رضا سلطانی
* آموزش و پرورش در مورد انتخاب رشته بیشتر شبیه یک بنگاه دلالی شده است. اگر دانش‌آموزی با معدل بالا برای انتخاب رشته توان مالی خوبی برای گذراندن دوره تحصیل نداشته باشد باید رشته‌هایی برخلاف تمایل و استعداد خود را که هزینه کمتری دارد انتخاب کند. این رفتار آموزش و پرورش یک اقدام علیه محرومین جامعه در حوزه تحصیل فرزندان است که معایب آن چند سال دیگر در سطح علمی کشور خود را نشان خواهد داد و جبران‌ناپذیر خواهد بود.
0901---021
* آقای جهانگیری حمایت از بانک‌ها را برای دولت یک اولویت دانستند، آیا منظور از این حمایت رفع موانع مسکن مهر یا پرداخت وام ازدواج به جوانان است؟ البته آنچه که مشاهده می‌شود پرداخت وام‌های چندصد میلیونی به افرادی خاص و یا دریافتی‌های نجومی و مدیران بانک‌ها بوده است. تخلفات بانک‌ها هیچ‌گاه در این دولت به شکل جدی بررسی نشد، کاش آقای جهانگیری به بنگاه‌داری بانک ابتدا پایان دهند و بعد به فکر یاری بانک‌ها باشند.
9826---021
* آنچه که امروز دولت آن را رواج داده، سبک زندگی اشرافی برای گروهی خاص بوده است و ضعف مدیریتی در اکثر بخش‌های دولتی یک چالش به حساب می‌آید، ریشه تمام ناکامی‌های این دولت مربوط به مدیریت  اشرافی است تا زمانی که برای یک سازمان مدیری کارآمد و دلسوز انتخاب نشود مشکلی حل نخواهد شد.
7364---021
* بنده به عنوان یک ایرانی به اندازه سهمی که از بیت‌المال برخوردار هستم حاضر نیستم یک ریال از بیت‌المال بابت آتش‌سوزی سفارت آل‌سعود جنایتکار در ایران پرداخت شود.
7902---0919
* من پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران به بررسی نگرش دانشجویان به نتایج و اهداف حکومت دینی اختصاص دادم. در این تحقیق دانشگاهی هزار صفحه‌ای نتیجه‌ای که بدست آمد این بود که 80 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها موافق حکومت دینی هستند. با چنین نتیجه‌ای معلوم است که خانم فائزه هاشمی از فرط ناراحتی با بهایی‌ها و منافقین طرح دوستی می‌ریزد و با اصل حکومت دینی مخالفت می‌کند.
اخوان
* وزیر بهداشت و درمان این دولت مگر چه پروژه‌ بهداشتی و درمانی را کلید زده و یا به پایان رسانده است که اینگونه مغرورانه موضع‌گیری می‌کند؟
جعفری- شاهرود
* آقای روحانی در تقویم شما آیا هنوز موعد 100 روزه فرا نرسیده است؟ تا انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی باقی نمانده است.
4810---0912
* جناب آقای صالحی صاحب قسم‌های جلاله! در پروژه بازطراحی راکتور اراک کدام کشور با شما همکاری کرد؟ چه شد آن وعده و وعیدها؟ چه‌قدر دلسوزان شما را به پیام قرآن توصیه کردند که «کفار به هیچ پیمانی وفادار نیستند» مگر رهبری نفرمودند: «به مذاکرات خوشبین نیستم» چرا نگرانی دلسوزان نظام را به سخره گرفتید؟ در پیشگاه خدا و شهدا چه پاسخی دارید؟ بیش از این توجیه نکنید.
سعیدی- قم
* این چه دولت تدبیری است که اول می‌گویند برجام فتح‌الفتوح است. بعد از گذشت مدتی که مردم متوجه حقیقت شده‌اند می‌گویند فتح‌الفتوح نیست. ملت را بازیچه خود قرار داده‌اند؟
4001---0912
* چرا مسئولین دولتی با خدعه‌ها و بدعهدی‌های شیطان بزرگ با سستی برخورد می‌کنند. چرا فقط با ایما و اشاره می‌گویند که برجام آن‌طور که باید و شاید اجرا نشده است؟! البته فوق تصور شیطان از طرف‌ ما اجرا شده ولی از سوی استکبار فقط بر روی کاغذ! چرا همه‌شان جرئت و جسارت حق‌گویی را ندارند که با صراحت اعلام کنند که در برجام هیچ چیزی به دست نیاوردیم. جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید فایده است.
سینکی
* بلای جان تولیدکننده داخلی کالای قاچاق است. آیا واقعا ریشه‌کن کردن ورود کالای قاچاق کار دشواری است و یا نیاز به تصویب قانونی دارد؟ تعلل مسئولان در جلوگیری از ورود کالای قاچاق منطقی نیست و جای هیچ توجیهی باقی نمی‌گذارد.
5060---021 و 3522---021
* در کودتای شکست‌خورده اخیر ترکیه رئیس‌جمهور این کشور دست به تصفیه کامل در تمام دستگاه‌ها زده است و سران کودتا در نوبت اعدام هستند ولی در کودتای نافرجام سال 88 فتنه‌گران در ایران نه تنها تصفیه‌ای صورت نگرفت بلکه بعضی از فتنه‌گران در دولت و قدرت نفوذ کرده و به توطئه مشغول هستند. واقعا این نظام چه‌قدر مظلوم است!
1653---0915
* چه امیدی به عزل، اخراج، توبیخ، محاکمه و مجازات و زندان برای دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی داشته باشیم در حالی که بعد از 7 سال هنوز همه فتنه‌گران آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی سال 88 محاکمه نشده‌اند و طرفداران پروپاقرص آنها در زیر چتر اعتدال مانع رسیدگی و محاکمه انقلابی می‌شوند...
8416---0939
* در ماجرای خرید هواپیمای ایرباس به جای اینکه دولت بر سر خارجی‌ها منت بگذارد بیگانگان منت می‌گذارند و مرتب برای دولت ما بازی درمی‌آورند. چرا این‌طور شده؟
3104---0912
* قرار است ایران چند بار از فرانسه حامی منافقین تروریست گزیده شود؟ چرا دولت سادگی می‌کند؟ تا کی باید هزینه خوش‌باوری به غرب از جیب ملت پرداخت شود؟
8949---0912
* دولت همان گونه که در رابطه با دریافت یارانه توسط مردم به مراجع مراجعه و نظر این بزرگان را خواست که فتوی به عدم دریافت یارانه در صورت عدم نیاز بدهند. آیا نمی‌توانست در مورد پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران و مسئولان نظر مراجع را بخواهد؟
2148---0938
* آقای هاشمی در مورد کوچک‌ترین حوادث و مسائل مصاحبه و اظهار نظر می‌کردند پس چرا درباره پرداخت حقوق‌های نجومی دولت به مدیران و مسئولان سکوت اختیار کرده و چیزی نمی‌گویند؟
7289---0911
* با  انفعالی که دولت در مقابل عربستان وهابی و دولت‌های میکروسکوپی نشان داده و با هزینه‌های سنگینی که در برجام بدفرجام تحمیل بر کشور و ملت شده آقای روحانی چگونه می‌خواهد در انتخابات آتی با مردم حرف بزند؟
2292---0990
* هر روزنامه یا شخصی که دریافت حقوق‌های نجومی را توجیه می‌کند اولا باید در دیدگاه خود و پولی که به خانه می‌برد شک کند ثانیا بداند او نیز به عنوان توجیه‌کننده گناه، شریک جرم دریافت‌کننده حقوق نجومی است.
8194---0910
* تنها وزیر دولت یازدهم که وارد بازی‌های سیاسی و موضع‌گیری‌های مغرضانه نشده بود وزیر بهداشت بود که ایشان را هم آلوده به این پلشتی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها کردند. بنویسید قبل از دولت فعلی صادرات سرم داشتیم ولی در دولت کنونی کار به واردات سرم از کشورهای همسایه مثل ترکیه رسیده است.
دکتر طوسی‌زاده
* واردات بی‌رویه و قاچاق کالا بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد کرده و می‌کند به طوری که هر روز کارگاه‌های تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل و روز‌به‌روز به صف بیکاران اضافه می‌شود.
2943---0916