kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

وقتی مدعیان اصلاح‌طلبی گنده‌گویی کردند و زیر بارش ماندند(خبر ویژه)

«اصلاح‌طلبان در تله‌ای که خود پهن کرده بودند گرفتار آمدند و اینک نسبت به از دست رفتن هویت و حیثیت خود بیم دارند و بدین جهت بدون اشاره به بزرگنمایی‌های رسانه‌های این جریان حمله به اعتدالیون را آغاز کردند.»




وبسایت مشرق در تحلیلی نوشت: آب رفتن و نحیف شدن فراکسیونی که گفته می‌شد تا 160 و حتی بیشتر عضو داشته و خود را اکثریت نسبی مجلس قلمداد می‌کرد، حالا به آبروریزی بزرگی برای جریان اصلاحات بدل شده است. فریاد پیروزی اصلاح‌طلبان در مجلس دهم حالا کم‌کم رنگ می‌بازد و زمزمه‌های انشعاب با شکل‌گیری فراکسیون سوم از این فراکسیون شنیده می‌شود. اتفاقی که از سوی فعالین این جریان اجتناب‌ناپذیر توصیف می‌شود.
اما در واقع با نگاهی به شکست‌های جریان اصلاحات در رخدادهای دو ماه اول مجلس دهم می‌توان به ماهیت و وزن واقعی این جریان ورای  پروپاگاندای رسانه‌های زنجیره‌ای این جریان پی‌برد. فراکسیون امید در واقع در همان اوائل هم وزن زیادی نداشت و این موضوع در انتخابات موقت ریاست مجلس و بعدها در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌ها و... خود را به خوبی نشان داد. حالا اما داغ از دست رفتن حیثیت اصلاح‌طلبان صدای «محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید را نیز درآورده است که چرا برای فتح تهران اصلاح‌طلبان از هویت خود عبور کردند. اما در واقع آنها در تله‌ای که خود پهن کردند گرفتار آمدند.
در همین راستا «منصور مظفری»، مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد در سرمقاله این روزنامه نوشت: «آن روزی که آفتاب یزد تیتر زد «دفن اخلاق!» یکسری از آقایان و بانوان اصلاح‌طلب گلایه و انتقاد کردند که چرا این قدر عریان به موضوع پرداختید و ما را متهم به تندروی کردند. آنان حتی توصیه نمودند که بروید از فلان روزنامه اصلاح‌طلب یاد بگیرید که ماجرای انتخابات هیئت رئیسه را کاملاً خنثی و محافظه‌کارانه مورد پوشش قرار داده و به گونه‌ای گزارش نوشته بودند که انگار همه چیز گل و بلبل است.»
در همین زمینه تاجرنیا به آفتاب یزد گفته است: «همان طور که می‌دانید پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس، اعلام شد که بیش از 160 نفر کمتر از 100 نفرشان اصلاح‌طلب هستند و بالغ بر 70 الی 60 نفر آن‌ها از چهره‌های راست میانه و اعتدالی بوده‌اند که بنابر مصلحت‌اندیشی سیاسی در لیست امید حضور داشتند.»
تاجرنیا با فراموشی فریادهایی که اصلاح‌طلبان سرمست از پیروزی کاذب سر دادند گفت: «بهتر است بپذیریم که در مجلس دهم چهره‌های اصلاح‌طلب یک سوم مجلس را در اختیار دارند و بیشتر از آن هم نیست و نباید انتظار مردم بیشتر از این از ما باشد. بنابراین فکر می‌کنم در آینده فراکسیون امید کمی خالص‌تر خواهد شد و تعداد آن نسبت به آنچه در ابتدا مطرح بود، کمتر خواهد شد. اینکه باتوجه به تشکیل فراکسیون جدید ممکن است که ریزش‌هایی را از طرف فراکسیون امید داشته باشیم، دور از انتظار نیست.»
یادآور می‌شود پس از بدبیاری سنگین مدعیان اصلاح‌طلبی دستور پایین کشیدن فتیله دعاوی گذشته این طیف درباره پیروزی در انتخابات صادر شده است.