kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
دادستان تهران:

عرضه لباس با علائم گروه‌های «فاسد و منحرف» جرم است

دادستان تهران گفت: عرضه البسه منقوش به علائم گروه‌های فاسد و منحرف مطابق وصف مجرمانه است.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، نشست دادستان تهران با مسئولان برخی صنوف که بیشترین ارتباط را با مردم دارند، شامل مشاوران املاک، نمایشگاه‌داران اتومبیل، آرایشگاه‌ها، پوشاک، قهوه‌خانه‌داران، رستوران‌داران و مهمان‌پذیرها روز سه‌شنبه با حضور برخی معاونان دادستان که سرپرستان نواحی مرتبط با صنوف هستند و رئیس پلیس اماکن تهران برگزار شد.
عباس جعفری دولت آبادی در این جلسه با اشاره به نگرانی مردم متدین که گاه از انتخاب مناسب برای خرید یک مانتو یا لباس مناسب محروم هستند، گفت: اتحادیه‌های صنفی باید با عمل به وظیفه‌ ذاتی خود، در خصوص مشکلات پیش آمده ناشی از عدم نظارت بر واحدهای صنفی، از مردم عذرخواهی کنند.
وی اظهار داشت: چرا در جمهوری اسلامی لباس‌هایی عرضه شود که ترویج کننده‌ فساد و انحراف باشد و اتحادیه‌ها از مقابله با آنها اظهار عجز کنند.
دادستان تهران عرضه البسه منقوش به علائم گروه‌های فاسد و منحرف را مطابق وصف مجرمانه دانست و گفت: عرضه پوشاک معضلی است که مردم متدین را به گلایه وا داشته و برخی افراد سودجو در این عرصه دخالت دارند.
جعفری دولت‌آبادی با تبیین نقش اتحادیه‌های صنفی در سه حوزه‌ پیشگیری، انجام وظیفه‌ ذاتی و درخواست حمایت قضایی، اظهار داشت: اتحادیه‌ صنفی ویترین اصلی است و مردم تمامی مشکلات صنوف را بر عهده آنان می‌دانند، لذا اتحادیه‌ها باید در حوزه‌ پیشگیری مقتدرانه عمل کنند و ضمن تقویت نظارت خود بر واحدهای صنفی نسبت به پلمب واحدهای متخلف اقدام نمایند.