kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
یک مسئول:

نرخ سود تسهیلات صنایع الکترونیک کاهش یافت

رئیس صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک از کاهش نرخ سود تسهیلات این صندوق خبر داد.


علی وحدت در نشست خبری دیروز خود اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک از 6 تا 18 درصد قبلی به 5 تا 15 درصد کاهش یافته است.
به گفته وی میانگین دوره بازپرداخت تسهیلات 3 ساله است که با یک دوره استراحت، براساس ماهیت و شرایط طرح و نیز عواملی چون دوره بازگشت سرمایه تعیین می‌گردد.
وحدت از پرداخت 1500 میلیارد ریال تسهیلات در سال 94 خبر داد و گفت: تعداد قراردادهای منعقد شده صندوق هم در سال گذشته 980 مورد بوده است.
به گفته رئیس صندوق حمایت از صنایع الکترونیک تضامینی که برای پرداخت تسهیلات دریافت می‌شود عبارتند از سفته با بیمه‌نامه، سفته با ضمانت غیر، ترهین ماشین‌آلات، وثیقه ملکی، ضمانت‌نامه بانکی و اوراق مشارکت.
وحدت در ادامه به صنایع مورد حمایت صندوق اشاره کرد و افزود: صنایع رایانه‌ای، صنایع ارتباطی، صنایع اتوماسیون، صنایع قطعات الکترونیک، صنایع الکترونیک فوری، الکترونیک مصرفی و الکترونیک کاربردی 7 گروه مورد حمایت صندوق مذکور هستند. براین اساس متقاضیان تسهیلات می‌توانند به وبگاه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) به نشانی www.esfrd.ir مراجعه نموده و پس از دریافت و تکمیل فرم پرسشنامه (پیشنهاد پروژه) مدارک و مستندات مورد نیاز را به همراه درخواست رسمی خود به صحا ارائه نمایند.
رئیس صندوق حمایت از صنایع الکترونیک همچنین به برگزاری اجلاس فعالان صنایع الکترونیک در 19 مرداد ماه جاری اشاره کرد و گفت: در این مراسم که با سخنرانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر صنعت همراه خواهد بود از تلاشگران و شرکت‌های موفق حوزه الکترونیک کشور تقدیر به عمل خواهد آمد.
به گفته وی ساز و کارهای حمایت غیر مستقیم از صنایع دانش‌بنیان و پیشرفته و همچنین لزوم نفوذ فناوری پیشرفته در بنگاههای بزرگ از جمله جهت‌گیری‌ها و اهداف همایش فوق است.