kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

اخبار کوتاه از فوتبال


آغاز لیگ فوتسال در اوج بی‌برنامگی
هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران در حالی امروز آغاز می‌شود که بی‌برنامگی و عدم قاطعیت کمیته فوتسال در همین ابتدای راه، نگرانی‌های بسیاری را در بین اهالی فوتسال ایجاد کرده است. در فاصله 48 ساعت مانده تا آغاز مسابقات، دو بازی از سوی سازمان لیگ لغو و به یک ماه دیگر موکول شده است!دلیل این اتفاق نیز تمدید چندباره زمان تحویل مدارک بود و سازمان لیگ این تاریخ را چهار بار تغییر داد تا از همین ابتدا بی‌نظمی‌ها از جانب مسئولان برگزار‌کننده مسابقات نمود پیدا کند. از طرفی تعلل کمیته فوتسال در تعیین تکلیف تیم‌های منصوری قرچک و میثاق تهران باعث شد، واگذاری این تیم‌ها در دقیقه نود صورت گیرد و صاحبان جدید آنها به فرصت کم برای بستن تیم اعتراض کنند و بازی هفته اولشان به تعویق بیفتد. با همه این‌ها، نمی‌توان از هیجان بالای لیگ پیش‌رو گذشت؛ لیگی که مدعیان بسیاری برای قهرمانی دارد و شاید از این لحاظ بی‌سابقه باشد.

طالب‌لو در استقلال بماند، در تمرینات شرکت نمی‌کند
توفیقی مسئول نقل و انتقالات استقلال گفت: بارها با طالب‌لو جلسه گذاشتیم ایشان درخواست خود را به ما ارائه داد. او از ما خواست طلب 800 میلیونی‌اش را از استقلال بگیرد و چیزی حدود 270 میلیون این پول متعلق به گذشته‌ها بود. ما هم پذیرفتیم و نحوه پرداخت این پول را با او مطرح کردیم. به ایشان گفتیم مثلا فلان مبلغ را در این ماه و فلان قدرش را در دو ماه دیگر می‌دهیم. به عبارت دیگر از او خواستیم قبول کند در چند قسط این پول را بگیرد. ایشان به ما گفتند روی این مسئله فکر می‌کنند و خبر می‌دهند ولی دیگر خبری از او نشد. وی در پاسخ به این سوال که آیا وحید طالب‌لو به این ترتیب می‌تواند در تمرینات استقلال شرکت کند و برای این تیم به میدان برود نیز عنوان کرد: خیر. طالب‌لو اسمش در لیست ما هست ولی نه در تمرین شرکت می‌کند و نه در ترکیب تیم قرار می‌گیرد.

جدایی لوبانف از پرسپولیس
الکساندر لوبانف که از نیمکت نشینی در تیم فوتبال پرسپولیس ناراحت بود ظهر دیروز با حضور در باشگاه پرسپولیس قراردادش را با باشگاه پرسپولیس فسخ کرد.
شمس سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد
حسین شمس که سال گذشته با عنوان مدیرفنی با تیم فوتسال دانشگاه آزاد در لیگ یک همکاری می‌کرد، هدایت این تیم را در لیگ برتر به عهده گرفت. دانشگاه آزاد که در صعود به لیگ برتر ناکام بود، با خرید امتیاز شهید منصوری قرچک در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

کمپ تیم ملی تا ۶ ماه آینده به نتیجه می‌رسد
ساکت مدیر سازمان تیم‌های ملی گفت: از ابتدای این هفته پس از 4 ماه توقف در عملیات ترمیم شماره 2 کمپ تیم‌های ملی و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان تیم‌های ملی و همکاران و همچنین با کمک ارزنده شهرداری منطقه 22 تهران و مسئولین شهرداری و شورای شهر تهران این مهم به شکل استاندارد، قرار است که ظرف مدت 6 ماه به نتیجه برسد.

قرارداد آزمون با روستوف اعتبار ندارد
باشگاه روبین کازان روسیه پس از آنکه سردار آزمون مهاجم ملی‌پوش کشورمان بنا به گفته یکی از مسئولان باشگاه روستوف دیروز قراردادی دوساله با این تیم بست واکنش نشان داد و این قرارداد را فاقد اعتبار دانست. بیانیه باشگاه روبین کازان به شرح زیر است: دادگاه بین‌الملل ورزش(CAS) پس از آنکه رای فدراسیون روسیه که آزمون را از حضور در تیم روستوف محروم کرده بود لغو کرد و رای‌اش را به نفع این بازیکن داد تا تنها فصل آینده را برای این تیم بازی کند. اما این قرارداد دوساله اخیر آزمون با روستوف اعتبار ندارد و به نوعی زیرپاگذاشتن و قانون شکنی پس از رای CAS و فیفا است. روبین کازان تمام توان خود را برای دفاع از حقوق خود در این پرونده به کار خواهد برد.پیش از این دادگاه بین‌الملل ورزش(CAS) موقتا رای را به نفع آزمون داده بود تا بتواند در لیگ قهرمانان اروپا برای روستوف بازی کند. وکیل آزمون پیشتر عنوان کرده بود که پرونده موکلش با روبین کازان موقتا بسته شده است.

محرومیت یک جلسه‌ای رحمتی تعلیق شد
پس از ارائه درخواست سید مهدی رحمتی دروازه‌بان مبنی بر بخشش و رفع تعلیق یک جلسه از دو جلسه محرومیت خود به کمیته انضباطی، این کمیته اعلام کرد که با توجه به اظهار ندامت و پشیمانی و همچنین پرداخت جریمه یکصد میلیون ریالی توسط این دروازه‌بان، یک جلسه محرومیت باقی مانده وی تا پایان فصل به حالت تعلیق در می‌آید و اگر تخلفی از سوی رحمتی رخ داد محرومیت وی علاوه بر اتخاذ تصمیم جدید درباره تخلفش، به اجرا گذاشته می شود.