kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد

فعالیت 20 فروند بالگرد امداد هوایی در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از فعالیت 20 فروند بالگرد امداد هوایی در کشور خبر داد و گفت: پوشش امداد هوایی کشور هم‌اکنون 100 درصد است.



ناصر چرخساز با بیان این که در حال رایزنی هستیم تا تعداد آشیانه‌ها و بالگردها را افزایش دهیم، افزود: بالگردهای سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با وزارت بهداشت در خصوص اورژانس هوایی همکاری دارند.
وی یادآور شد: شعار امسال امداد و نجات کشور «هر استان یک بالگرد» است، ولی به علت محدودیت‌های اعتباری شاید نتوانیم تا پایان سال این مهم را عملیاتی کنیم.
رئیس امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: بنا داریم در استان‌های پرحادثه تعداد آشیانه‌ها و بالگردها را افزایش دهیم، که این خود نیازمند تخصیص اعتبارات خاص و ویژه است.
وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد بالگردهای هلال‌احمر 17 فروند بود که در چهار ماه گذشته سه بالگرد دیگر به این تعداد افزوده شد.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به منظور حضور در گردهمایی توجیهی تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر به گلستان سفر کرد.
گردهمایی توجیهی تیم‌های واکنش سریع و معاونان امداد و نجات استان‌های کشور به مدت سه روز در گرگان، گنبدکاووس و دلند با حضور 200 نفر از اعضای تیم های واکنش سریع و معاونان امداد و نجات کشور ادامه دارد.