kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

مردم دور خانه شیخ عیسی قاسم حلقه زدند /آل‌خلیفه جلسه محاکمه را لغو کرد

حلقه مردمی گسترده شهروندان بحرینی به دور خانه شیخ‌عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و تأکید بر اینکه آماده دفاع از رهبر خود تا آخرین قطره خون خود هستند کارساز شد و رژیم آل‌خلیفه از ترس، جلسه محاکمه را به 24 مرداد موکول کرد.

سرویس خارجی

مردم بحرین بیش از یک ماه است اطراف خانه شیخ عیسی قاسم تحصن کرده و همبستگی خود را با وی اعلام کرده‌اند. مردم اما با نزدیک شدن به روز محاکمه شیخ عیسی قاسم (روز گذشته) حلقه اتحاد و همبستگی خود را تنگ‌تر کردند. طبق گزارش‌های رسیده، ازدحام مردم دور خانه شیخ عیسی قاسم به حدی بود که مأموران آل‌خلیفه از دیدن آن همه جمعیت شوکه و متعجب شدند.
تجمع کنندگان اعلام کردند که با جان خود از شیخ عیسی قاسم دفاع خواهند کرد و در صورت اقدام علیه شیخ،‌ «دری از جهنم باز خواهد شد.» دستگاه قضایی بحرین اخیراً با اتهامات واهی مثل تلاش برای گسترش تروریسم، تحریک طوایف، پولشویی و اتهامات بی‌اساس دیگر تابعیت شیخ عیسی قاسم را لغو و از وی خواسته بود تا خاک این کشور را ترک کند.
همچنین روز گذشته به عنوان اولین جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم تعیین شده بود که با مقاومت جانانه مردم و عدم حضور رهبر شیعیان بحرین در دادگاه، رژیم آل‌خلیفه مجبور شد از ترس این جلسه را به 24 مرداد موکول کند.
جنبش‌ها، شخصیت‌ها، علما و جریان‌های مختلف اسلامی این کشور اعلام کرده‌اند که ملت بحرین هیچ گاه شیخ عیسی قاسم را تسلیم نخواهد کرد و با مقاومت به تجاوزات پاسخ داده خواهد شد.
فعالان سیاسی نیز هشدار داده‌اند که خط قرمز ملت بحرین حریم شیخ عیسی قاسم است و این حریم هرگز از سوی آل‌خلیفه شکسته نخواهد شد چرا که مردم پشتیبان رهبر خود هستند.
به گفته فعالان سیاسی شیخ عیسی قاسم تنها یک شخصیت برجسته برای شیعیان به حساب نمی‌آید بلکه سوپاپ اطمینانی برای این کشور نیز به حساب می‌آید چرا که رهنمودها و حضور ایشان در بحرین موجب مستقر نگه داشتن بحرین شده و در غیر این صورت کشور دچار چنان بحرانی خواهد شد که تمام منطقه را به آتش خواهد کشید.
«راشد الراشد» یکی از مخالفان سرشناس بحرینی اما تأکید کرده «رژیم آل‌خلیفه گمان می‌کرد با هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم کمر انقلاب را خواهد شکست اما با این اقدام روح تازه‌ای به کالبد آن دمید.»
وی این را هم اضافه کرد که «ده‌ها هزار نفر در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم تحصن کرده‌اند آیا آل‌خلیفه می‌تواند یک ملت را به طور کامل بازداشت کند؟ آل‌خلیفه از تمام شیوه‌های سرکوبگری از جمله شکنجه، تخریب مساجد، دستگیری، هتک حرمت و موارد دیگر استفاده کرد، اما موفق نشد اراده مردم و رهبرانی را که برخی از آنان در زندان به سر می‌برند و برخی دیگر در خارج از زندان‌ها هستند در هم بشکند. خبر دیگر اینکه بیش از 90 سازمان و مؤسسه بین‌المللی از پنج قاره جهان اقدامات آل‌خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند، بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش اعتراضی مردم برای دستیابی به دموکراسی و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور و برقراری عدالت و رفع تبعیض است که با سرکوبگری آل‌خلیفه روبرو شده است.