kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

انفجار مهیب در قامشلی سوریه 35 کشته و 100 مجروح برجای گذاشت

تروریست‌های «داعش» با انفجار دو بمب در یک شهر مرزی منطقه کردنشین شمال سوریه، 36 غیرنظامی را کشتند و بیش از 100 نفر را مجروح کردند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، دیروز ساکنان شهر «قامشلی» با خودرو و موتورسیکلت بمب‌گذاری شده هدف انفجار قرار گرفتند. بر اثر این دو انفجار مهیب که یکی از آنها در نزدیکی پایگاه نیروهای کرد (ضد داعش) روی داد، 36 نفر جان خود را از دست دادند و 100 نفر نیز مجروح شدند. داعش رسماً مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.
تصاویری که از قامشلی ارسال شده، از گستردگی خسارات وارد شده به منازل و مغازه‌ها حکایت می‌کند.«قامشلی» در استان «حسکه» قرار دارد. آمریکا مدتی است که در این استان جدایی‌طلبی را در میان کردها دامن می‌زند. همچنین، طبق گزارش‌های رسیده از استان حسکه، آمریکا در این استان دو پایگاه نظامی و فرودگاه دارد. شبکه الجزیره دیروز خبر داده که آمریکا ساخت یک پایگاه نظامی در استان حسکه را به پایان رساند.
بشار اسد
«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اما در دیدار یک هیئت یونانی با وی در دمشق اظهار داشت، «سیاست غرب در حمایت از عناصر تروریستی، بر امنیت و اقتصاد ملت‌های منطقه و جهان تأثیر منفی می‌گذارد.» به گفته رئیس جمهور سوریه «مشکل غرب با سوریه به خاطر مستقل بودن سوریه است.» وی همچنین تصریح کرد: «ملت سوریه بر ادامه مقاومت و دفاع از کشورشان مصمم هستند... منافع ملت یونان نیز ایجاب می‌کند که در مقابله با تروریسم، در کنار سوریه باشند.»