kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

مردم آمریکا پرچم این کشور و اسرائیل را به آتش کشیدند

گردهمایی حزب دموکرات آمریکا برای معرفی کلینتون به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به محلی برای اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی و حمایت از رژیم صهیونیستی تبدیل شد.


سرویس خارجی -

شاید هیچ کشوری را در دنیا نتوان یافت که مردمش به نشانه اعتراض پرچم کشورش را مقابل دوربین‌ها به آتش بکشند، اما این اتفاق در آمریکا هر چند وقت یک بار اتفاق می‌افتد که نشانه شکاف عمیق اجتماعی در این کشور است،  چند روز است که همایش سراسری دموکرات‌ها در شهر فیلادلفیا برای معرفی رسمی هیلاری کلینتون 68 ساله به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در جریان است.
اما این همایش به محلی برای «اعتراضات گسترده» مخالفان هیلاری کلینتون از یک سو و معترضان به تبعیض نژادی و سیاست‌های دولت آمریکا در حمایت بی‌حساب و کتاب از رژیم کودک کش صهیونیستی تبدیل شده است.
در این بین طرفداران برنی سندر نامزد رقیب کلینتون در حزب دموکرات نیز طی چند روز گذشته در شهر فیلادلفیا  و بیرون و داخل محل برگزاری اجلاس اعتراضات گسترده‌ای را به راه انداختند تا مانع معرفی کلینتون به عنوان نامزد نهایی حزب شوند آنها حتی شعارهای ساختارشکنانه‌‌ای نیز سر می‌دادند. برخی از معترضان دست‌نوشته‌هایی با خود حمل می‌کردند که  روی آن نوشته شده بود «ما باید این سیستم را سرنگون کنیم.»
اما  اعتراضات طرفداران سندرز به نشست دموکرات‌ها با ورود مخالفان نژادپرستی به این اعتراضات رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت و هزاران نفر از  طرفداران خشن «جان سیاهان اهمیت دارد» در اعتراض به سیاست‌های نژادپرستانه حاکم بر کشور در محل تشکیل گردهمایی حزب دموکرات در «فیلادلفیا» تظاهرات برپا کردند.
 گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان قصد داشتند گردهمایی ملی دموکرات‌ها را متوقف کنند. طبق این گزارش، «حزب جهانی کارگران» و «مرکز اقدام بین‌المللی» این راهپیمایی را سازماندهی کرده‌اند. معترضان خواستار حکومت مستقل، پرداخت غرامت برای به بردگی کشیدن سیاه‌پوستان، آزادی زنان و همچنین لغو نظام سرمایه‌داری و تمامی اشکال سرکوب‌گری  هستند. معترضان خشمگین همچنین پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در فیلادلفیا نزدیک محل برگزاری نشست دموکرات‌ها به آتش کشیدند. در این مراسم یک زن که صورت خود را نیز پوشانده بود همزمان با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی فریاد «زنده باد انتفاضه» سر داد. در کنار این زن نیز فردی پرچم فلسطین را در دست داشت و تکان می‌داد.
سرکوب معترضان
در تظاهرات هزاران نفری علیه نامزدی کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در فیلادلفیا ده‌ها نفر بازداشت شدند. معترضان با مسدود کردن مسیر حرکت مردم سعی داشتند مانع از ورود آنها به مرکز «ولس فارگو» در فیلادلفیا شوند. بر اساس گزارش‌ها  55 نفر به ‌دلیل تلاش برای بالا رفتن از موانع تعبیه شده توسط پلیس در اطراف محوطه نشست بازداشت شده‌اند.
 تسنیم نیز به نقل از  «نیویورک تایمز» نوشته همزمان با این اعتراضات  تعداد زیادی از هواداران برنی سندرز گفته‌اند که به هیچ حزبی پایبند و وفادار نیستند و هرگز در کنار کلینتون قرار نخواهند گرفت. این معترضین سیاست‌های کلینتون در مورد قوانین بانکی، حداقل حقوق 15 دلاری، ممنوعیت استخراج و دیگر مسائل را دلیل اعتراض خود نامیده‌اند.