kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

پس‌لرزه‌های حمله داعش به کلیسای نرماندی/از آماد‌ه‌باش کلیساها در انگلیس تا هشدار بی‌سابقه اولاند

در پی سلاخی یک کشیش 86 ساله فرانسوی به دست دو نوجوان داعشی در نرماندی فرانسه، تدابیر امنیتی در 47 هزار کلیسای انگلیس به شدت افزایش یافت.

سرویس خارجی -

طی دو هفته گذشته آلمان و فرانسه چندین حمله مرگبار تروریستی را شاهد بوده‌اند که رعب و وحشت گسترده‌ای را در سراسر اروپا  حاکم کرده است.  روز سه‌شنبه در جدیدترین این حملات 2  تروریست داعشی مسلح به چاقو  پنج نفر از جمله یک کشیش و 2 خواهر روحانی را در کلیسای «سن‌اتین دورووری» در منطقه نرماندی  فرانسه  در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی پاریس به گروگان گرفتند. گروگانگیرها گلوی کشیش 86 ساله کلیسا را  بریدند.
به گفته مقام‌های فرانسوی «عادل کرمیشه»۱۹ ساله از جمله عوامل این گروگانگیری بوده و پیش از این توسط سرویس‌های اطلاعاتی نیز شناسایی شده بود. براساس اعلام این مقام‌ها، فرد مهاجم در سال ۲۰۱۵ قصد داشته به سوریه سفر کند و در ماه‌های گذشته نیز تحت نظارت شدید بوده است.
اما پس‌لرزه‌های این جنایت هولناک هنوز ادامه دارد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، پلیس ضدترور انگلیس پس از این حادثه از افزایش تدابیر امنیتی در کلیساهای این کشور خبر داده است. پلیس انگلیس همچنین نگرانی خود را نسبت به حمله به جامعه یهودیان اعلام کرده و نسبت به حمله تروریست‌های الهام‌گرفته از داعش، به مسیحیان هشدار داده است.
رئیس‌جمهور فرانسه نیز ضمن درخواست تشکیل جلسه شورای عالی دفاع و امنیت ملی  در یک هشدار بی‌سابقه گفته: «تهدید تروریست‌ها علیه فرانسه و اروپا هرگز تا این حد جدی و شدید نبوده است.»
فرانسوا اولاند که روز سه‌شنبه و در واکنش به حمله 2 تروریست وابسته به داعش به یک کلیسای نرماندی سخنرانی می‌کرده گفته: «مقابله با تروریسم در داخل و خارج کشور، طولانی خواهد بود. برای رویارو شدن با تهدیدی که قبلا تا این حد جدی و شدید نبوده، دولت کاملا مصمم است تا تروریسم را شکست دهد.»
دولت اولاند به خاطر عملکرد ضعیفش در مقابله با حملات تروریستی با انتقادات وسیع و گسترده‌ای روبه‌رو شده است. منتقدان می‌گویند دولت توان جلوگیری از حملات تروریستی را ندارد.  
به ‌نظر می‌رسد تمدید حالت فوق‌العاده در فرانسه یک امتیاز سیاسی است که اولاند به احزاب مخالف داده است. احزاب مخالف خواستار تمدید حالت فوق‌العاده تا پایان امسال بودند.