kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

پایان حکومت نظامی در کشمیر /درگیری‌ها همچنان ادامه دارد

ارتش هند بعد از گذشت 18 روز به حکومت نظامی در کشمیر پایان داد با این وجود درگیری‌ها بین مردم و نیروهای امنیتی به طور پراکنده ادامه دارد.



 به گزارش دیلی اکسپرس، بعد از اینکه «راج نات سینگ» وزیر کشور هند برای بازدید از کشمیر راهی این منطقه شد، ارتش با لغو قانون حکومت نظامی در «سرینگر»،‌ «باندی‌پور»، «باره موله» و «گاندر بل» مقدمات سفر وی را فراهم کرد. «سینگ» با مقامات نظامی و اطلاعاتی در کشمیر ملاقات و به تبادل نظر درباره راهکارهای مناسب برای سر و سامان دادن به اوضاع این منطقه پرداخت. با وجود برداشته شدن حکومت نظامی هنوز هم اوضاع در جنوب کشمیر وخیم گزارش می‌شود و درگیری پراکنده بین مردم و نیروهای امنیتی ادامه دارد.
درگیری‌های کنونی کشمیر با کشتن «برهان وانی» 22 ساله، فرمانده جوان شبه‌نظامیان این منطقه آغاز شد. او هشتم ژوئیه(19 تیرماه) در درگیری با نیروهای هند به ضرب گلوله کشته شد. از آن زمان دستکم 55 مسلمان و غیرنظامی کشمیری کشته و 3 هزار نفر در جریان تیراندازی‌های نیروهای مسلح هند زخمی شده‌اند. کشمیر منطقه‌ای هیمالیایی با اکثریت مسلمان‌نشین است که بین پاکستان و هند تقسیم شده و هر دو کشور روی کل این منطقه ادعای مالکیت دارند. دو کشور سه بار   سر این مناطق در سال‌های 1948، 1965 و 1971 جنگیده‌اند. بیش از 70 هزار تن تاکنون در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. هند بیش از نیم میلیون نیرو در این مناطق مورد مناقشه مستقر کرده است.