kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

در درگیری مسلحانه کرانه باختری یک‌فلسطینی شهید و چند صهیونیست مجروح شدند

در درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در روستای «صوریف» واقع در شمال شهر الخلیل (واقع در کرانه باختری)، یک مجاهد فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسید و چند نظامی صهیونیست نیز زخمی شدند.



منابع فلسطینی می‌گویند نظامیان رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته در جریان درگیری مسلحانه با فلسطینیان، یک جوان فلسطینی را به شهادت رسانده و یک نفر را زخمی کردند. در این درگیری چند نفر از نظامیان صهیونیست نیز مجروح شدند.
به گزارش تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، «محمد الفقیه» جوان فلسطینی عضو جهاد اسلامی فلسطین که در یکی از خانه‌های شهرک صوریف پناه گرفته بود پس از درگیری شدید مسلحانه با نظامیان صهیونیست که خانه را محاصره کرده بودند به شهادت رسید. صهیونیست‌ها پس از شهادت این مبارز فلسطینی خانه‌ای را که در آن پناه گرفته بود منفجر و با خاک یکسان کردند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که پیکر الفقیه و یک جوان زخمی را از زیر آوار خانه‌ای که در آن پناه گرفته بودند بیرون آوردند.
نیروهای اشغالگر ساعت 11 سه‌شنبه شب به شهرک صوریف حمله‌ور شدند و خانه‌ای که این مبارز فلسطینی در آن پناه گرفته بود محاصره و برق شهرک را به طور کامل قطع و همچنین بر روی مکالمات تلفنی پارازیت انداختند تا مانع ارتباط میان مبارزین فلسطینی و دیگر فلسطینیان شوند.
رژیم صهیونیستی مدعی شده که محمد الفقیه مدت‌ها تحت تعقیب این رژیم بوده و پس از افشای محل اختفای وی به این شهرک حمله کرده است. گفته می‌شود درگیری‌ها تا صبح ادامه داشت، در همین رابطه برادر و پسرعموی محمدالفقیه نیز دستگیر شدند. گفتنی است نیروهای اشغالگر برای بیستمین روز متوالی است که به محاصره شهر الخلیل ادامه می‌دهند. آنها ضمن محاصره امنیتی و نظامی این شهر، ده‌ها خیابان و جاده ارتباطی را به روی شهروندان بسته‌اند که این امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای قریب به یک میلیون شهروند فلسطینی شده است.
انتفاضه سوم فلسطین وارد یازدهمین ماه خود شده و مردم فلسطین همچنان برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس جانفشانی می‌کنند. در این مدت دست‌کم 300 نفر به شهادت رسیده و هزاران نفر مجروح شده‌اند. از صهیونیست‌ها نیز دست‌کم 55 نفر به هلاکت رسیده و صدها نفر مجروح شده‌اند.
قطعنامه ضدصهیونیستی سازمان ملل
شورای اجتماعی، اقتصادی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای رژیم صهیونیستی را به خاطر ایجاد شرایط بد زندگی در اراضی اشغالی محکوم کرده است.
به گزارش فارس به نقل از «عاروتص شوع» شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل، اشغالگری رژیم صهیونیستی را باعث فقر در کرانه باختری و نرخ بالای بیکاری در نوار غزه می‌داند.
در این قطعنامه همچنین تاکید شده اسرائیل «اقدامات برای به دست آوردن توسعه پایدار در جولان اشغالی سوریه را به تاخیر انداخته است» و رژیم یهودی مسئول «بدتر شدن شرایط اقتصادی و زندگی» است.
البته صدور چنین قطعنامه‌های بلااثر و بی‌فایده‌ای علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تازگی نداشته و دو ماه قبل نیز سازمان بهداشت جهانی طی بیانیه‌ای اسرائيل را مسئول نقض حقوق «سلامت روانی، فیزیکی و محیطی» در اراضی اشغالی دانست. ولی تاکنون هیچ قطعنامه، بیانیه و یا اعلامیه‌ای موجب توقف جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین نشده است و صهیونیست‌ها زیر سایه انفعال مجامع جهانی و حقوق بشری به شدیدترین اعمال غیرانسانی علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند.