kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

کوتاه از سراسر جهان


ترکیه
الجزیره: ارتش ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده، تنها 1/5 درصد نیروهای ارتش در کودتا شرکت داشتند. در این تلاش نافرجام حدود 35 جنگنده به کار برده شده است. منابع خبری اعلام کرده بودند که ارتش نقش مؤثری در انجام این کودتا داشته که ارتش این مسئله را تکذیب می‌کند.
یمن
سباء:‌ در پی حملات بی‌امان مزدوران ائتلاف سعودی به روستای «الصراری» در تعز و محاصره این منطقه، سازمان ملل از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا آتش‌بس انسانی فوری در استان تعز برقرار کنند. در همین رابطه گروه انصارالله از دعوت سازمان ملل برای اجرای آتش‌بس در استان تعز استقبال کرد.
روسیه
المیادین: رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه می‌گوید به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد، حدود 3000 نفر در این کشور مظنون به تماس با تروریست‌ها در غرب آسیا هستند. عملیات تروریستی در کشورهای مختلف اروپایی در روزهای اخیر موجب شده که دستگاه‌های امنیتی کشور در حالت هشدار قرار گرفته و نسبت به هرگونه تحرکی واکنش نشان دهند!
کره شمالی
آی.بی تایمز: کره شمالی با استفاده از رودخانه «هان» بروشورهایی به سوی کره جنوبی راهی کرده که بر روی آن‌ها نوشته شده «به سئول حمله موشکی خواهد کرد.» نیروهای کره‌جنوبی پس از این تبلیغات ازسوی کره شمالی در حالت هشدار کامل قرار گرفتند.
انگلیس
گاردین: کمیته منتخب در مجلس اعیان انگلیس از وزیرخارجه این کشور خواسته از تحقیقات مستقل درباره جرایم جنگی عربستان حمایت کند. این درخواست در حالی صورت گرفته که تحقیقات نشان می‌دهد لندن درسال جاری مجوز صادرات 530 میلیون پوند سلاح به عربستان سعودی در سه ماهه اول سال جاری را صادر کرده است!
افغانستان
استار اند استرایپس: ارتش آمریکا اعلام کرده طی دو ماه آینده حدود 800 نیروی رزمی حمل‌ونقل هوایی به افغانستان اعزام خواهند شد. آمریکائی‌ها می‌گویند حضور داعش و گسترش تروریسم عامل افزایش نیروهایشان در افغانستان است!
هند
میزان: یک مقام مطلع در وزارت خارجه هند گفته، پاکستان از هند خواسته که شرایط انتقال دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پاکستان به هند را فراهم سازد. موج جدیدی از تنش و درگیری لفظی میان مقامات هند و پاکستان پس از حمایت نخست‌وزیر پاکستان از معترضان هندی در کشمیر آغاز شده است.