kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

دمشق: گروه‌های فلسطینی در کنار ارتش سوریه با داعش می‌جنگند

یک مقام دولت دمشق اعلام کرد، گروه‌های فلسطینی در کنار جنبش حزب‌الله و ارتش سوریه، علیه تکفیری‌ها در سوریه می‌جنگند.

سرویس خارجی -

«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرده «شماری از گروه‌های فلسطینی در کنار ارتش سوریه (علیه تروریست‌ها) می‌جنگند، چون هویت و آینده ما (مردم سوریه و فلسطین) یکی است... ما همگی باید با اردوگاه مقاومت همکاری کنیم و بکوشیم امت را از وابستگی برهانیم.
مشاور سیاسی بشار اسد همچنین تاکید کرده که «شمار زیادی از شهروندان سوری درک می‌کنند که اتفاقات جاری در سوریه، یمن، عراق، لیبی و تونس، در چارچوب پروژه صهیونیستی صورت می‌گیرد.»
بنابر اعلام بثینه شعبان «مردم سوریه همواره به فلسطین می‌اندیشند و فلسطین را دوست دارند و برای (آزادی) آن تلاش می‌کنند... فلسطین، سوریه و همه اعراب دارای سرنوشت، مسائل و آینده واحدی هستند.»
گفتنی است در حال حاضر حضور فلسطینی‌ها در جبهه «حلب» بسیار پررنگ است. اما این حضور از آنجا که عربستان و آمریکا را نگران می‌کند، آنها تدابیر خاصی  را برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از ترکیب جبهه مقاومت به کار گرفته‌اند. تا به حال حامیان تروریسم نه تنها حضور فلسطینی‌ها را بایکوت خبری می‌کردند، بلکه حتی مدعی بودند که فلسطینی‌ها با داعش و تکفیری‌ها همدل هستند و در کنار آنها با ارتش سوریه می‌جنگند. اما هفته گذشته وقتی تروریست‌های تکفیری یک کودک 11 ساله فلسطینی را به اتهام همکاری با ارتش سوریه سر بریدند و تصاویر این جنایت هولناک را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، به طور ناخواسته از همکاری نزدیک جنبش‌های فلسطینی با دولت سوریه و مقاومت خبر دادند، یعنی همان چیزی که تاکنون عکس آن را تبلیغ می‌کردند.
ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش هم مثل عربستان و ترکیه، از حضور نیروهای فلسطینی در ترکیب جبهه مقاومت در سوریه واهمه دارد و به همین خاطر، تحت پوشش حملات اشتباهی، به طور مداوم فلسطینی‌ها را در سوریه و استان حلب هدف قرار می‌دهند.
فلسطینی‌ها در حلب
 دیروز خبرگزاری فارس به نقل از منابع میدانی در شمال حلب  اعلام کرد، نیروهای مقاومت فلسطین که به سمت عمق اردوگاه «حندرات» در شمال حلب در حال پیشروی بودند، سه مرحله توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته شدند.
هفته گذشته عناصر گروه تروریستی «نورالدین زنگی» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد و وابسته به ارتش آزاد هستند یک کودک 11 ساله فلسطینی را به اتهام همکاری با ارتش سوریه در نبرد علیه تکفیری‌ها، سر بریدند.
«حندرات» منطقه‌ای است که در آن علاوه بر عناصر تکفیری، تعدادی از افسران امنیتی غربی و ترک نیز حضور دارند.
آخرین خبرها حاکی است، نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند حومه شمالی اردوگاه حندرات شامل مناطق «المداجس»، «الکروم» و «ارتفاع الشاهر» را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.
نزدیک به 100 روز از عملیات پاکسازی اردوگاه حندرات می‌گذرد و تاکنون 700 تن از عناصر تروریستی کشته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.
آخرین خبرها از شهر منبج در شمال استان حلب نیز حاکی است، نیروهای دموکراتیک سوریه (کردها) 70 درصد از این شهر را از اشغال داعش خارج کرده‌اند. دیروز همچنین، نیروهای دموکراتیک سوریه سه تروریست داعش را که با چادر و لباس زنانه قصد فرار از شهر منبج را داشتند، دستگیر کردند. یکی از این دستگیرشدگان، تک‌تیرانداز داعش در منبج بود.