kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

تزیپی لیونی: اسرائیل قدرت مقابله با حماس را ندارد

وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد که لیبرمن و نتانیاهو توان مقابله با حماس را ندارند.


به گزارش خبرگزاری قدس، «تزیپی لیونی» عضو کنست رژیم صهیونیستی از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم در مقابله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) انتقاد کرد و گفت، «اسرائیل قدرت مقابله با حماس را ندارد»وی افزود: «نتانیاهو فرصت‌های زیادی برای نابودی مقاومت و سرکوب فلسطینیان داشته که آنها را از دست داده است چرا که توانایی مقابله با این جنبش را ندارد.»اخیرا مقامات صهیونیستی ضمن اعتراف به ناتوانی این رژیم در مقابله با مقاومت اسلامی از عملکرد نتانیاهو در برخورد با گروه‌های مقاومت فلسطینی و حزب‌الله لبنان نیز به شدت انتقاد کرده‌اند.
مقامات رده بالای ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده‌اند که توان نظامی حزب‌الله پس از جنگ 33 روزه به حدی افزایش یافته که احتمال جنگ جدید وجود ندارد.
واکنش حزب‌الله به سفر
مقام سعودی به اسرائیل
حزب‌الله لبنان اما اقدام عربستان در پیشبرد عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و برگزاری نشست‌های متوالی با سرکردگان این رژیم را جنایتی بر علیه ملت فلسطین، قدس و حرمین شریفین ارزیابی کردند.
در همین رابطه شیخ «نبیل قاووق» نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در سخنانی اظهار داشت، همگرایی رژیم آل سعود با صهیونیست‌ها قلب عربیت و اسلام را هدف قرار داده و خفت و خواری برای اعراب به دنبال خواهد داشت.
وی عربستان را شریک جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها عنوان کرد و افزود، خجالت‌آورتر از این نیست که حزب‌الله در رژیم صهیونیستی تزلزل ایجاد می‌کند ولی برخی اعراب مشغول مذاکره با این رژیم جنایتکار هستند.گفتنی است انور عشقی افسر سابق سازمان اطلاعات عربستان اخیرا به دستور دیوان پادشاهی سعودی و در راس هیئتی به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی در راستای نزدیکی روابط دیدار و گفت‌وگو کرد. چند روز بعد از این سفر مشخص شد وی با مسئول گروه ویژه ترور رهبران فلسطینی دیدار کرده است!
این در حالی است که بیست و هفتمین نشست سران اتحادیه عرب روز گذشته در شرایطی آغاز شد که برخی از کشورهای عرب به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرکت می‌کنند و در این مسیر از یکدیگر پیشی می‌گیرند.