kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
پایان هفته اول لیگ برتر فوتبال با برگزاری 4 دیدار

سایپا- پرسپولیس؛ تقابل ۲ همکار قدیمی در ورزشگاه تختی

در ادامه هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران 4 دیدار دیگر امروز برگزار می‌شود. در یکی از جالب‌ترین این دیدارها پرسپولیس با برانکو مقابل سایپا با حسین فرکی قرار می‌گیرد؛ تقابل دیدنی دو همکار قدیمی.


سرویس ورزشی-

 در روز دوم از هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران امروز چهار دیدار دیگر برگزار خواهد شد.
گسترش فولاد –  پیکان
بر اساس برنامه‌ای که سازمان لیگ اعلام کرده است گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه اختصاصی خود از ساعت 18:15 از پیکان میزبانی می‌کند. نماینده شهر تبریز که در فصل نقل‌ و انتقالات  تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کرده امیدوار است بتواند تیم مجید جلالی را در نخستین بازی شکست دهد. شاید از سرشناس‌ترین بازیکنانی که در فصل جدید به گسترش فولاد آمده‌اند بتوان به فرناندو دخسوس، محمدرضا خلعتبری، لوسیانو پریرا و همین طور بابک حاتمی اشاره کردپیکانی‌ها هم در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشتند و با جذب آرش برهانی، امیرحسین صادقی، بهادر عبدی، رحمان احمدی و علی حمودی نشان دادند که می‌خواهند در این فصل نتایج بهتری نسبت به دوره‌های گذشته بگیرند و بقای خود را در لیگ برتر تثبیت کنند.
سپاهان – پدیده
تیم فوتبال سپاهان در نخستین دیدارش باید از ساعت 20:30 در ورزشگاه فولادشهر از تیم فوتبال پدیده پذیرایی کند. شاگردان عبدالله ویسی می‌خواهند نخستین گام را در لیگ شانزدهم محکم و مقتدرانه بردارند تا ناکامی‌های فصل گذشته را جبران کنند. زردپوشان سپاهان در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی چون شجاع خلیل‌زاده، مهرداد محمدی، موسی کولیبالی و فرهاد ریکانی را جذب کرد اما در مقابل ووریا غفوری، شهاب گردان، رحمان احمدی، لوسیانو پریرا، حبیب گردانی، هادی عقیلی و فوزیل موسایف از بازیکنان سرشناسی بودند که از این تیم جدا شدند.البته پدیده هم که فصل قبل با مهاجری نتایج خوبی در لیگ برتر گرفت، در نقل و انتقالات عملکرد تقریبا خوبی داشت و با جذب شهاب گردان، مهرداد کفشگری، میلاد کمندانی و حسین زامهران تیمش را برای فصل جدید تقویت کرد.
فولاد خوزستان – ماشین‌سازی تبریز
فولاد خوزستان باید از ساعت 20:45 از تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز که برای نخستین بار به لیگ برتر صعود کرده است، پذیرایی کند. فولاد خوزستان لیگ شانزدهم را با مربی‌ای آغاز می‌کند که باید اولین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم نشسته است. نعیم سعداوی در فصل نقل و انتقالات سعی کرد تغییرات کمی در تیمش ایجاد کند اما از این تیم ساسان انصاری، امید خالقی، امیرحسین فشنگچی، لئوناردو مساریچ و البته مهدی بدرلو جدا شدند و در مقابل حمید بوحمدان و عبدالله کرمی به جمع قرمزپوشان اهوازی اضافه شدند.ماشین‌سازی تبریز هم که برای نخستین بار به لیگ برتر صعود کرده، می‌خواهد با رسول خطیبی پدیده فصل آینده فوتبال ایران شود. این تیم با جذب آندرانیک تیموریان، بهمن کامل، پیام صادقیان، سعید دقیقی و البته سید جلال رافخایی تیم قدرتمندی را برای لیگ شانزدهم آماده کرده و به نظر می‌رسد تیم‌های لیگ برتری در مقابله با این تیم کار سختی را پیش رو خواهند داشت.
سایپا – پرسپولیس
شاید بتوان گفت یکی دیگر از حساس‌ترین دیدارهای هفته نخست، دیدار سایپا مقابل پرسپولیس خواهد بود. این بازی از ساعت 20:45 در ورزشگاه تختی آغاز خواهد شد. پرسپولیسی‌ها در فصل نقل و انتقالات با جذب سه بازیکن خارجی و همین طور جذب سیدجلال حسینی، ساسان انصاری، وحید امیری، علیرضا بیرانوند، محمدامین آرام طبع، صادق محرمی و احسان الوان‌زاده تیم قدرتمندی را برای لیگ شانزدهم آماده کردند. البته از این تیم سوشا مکانی، مهرداد کفشگری، علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر، بابک حاتمی، جری بینستون و مایکل اومانا جدا شدند تا شاهد تغییرات زیادی در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس باشیم بنابراین شاید در نخستین دیدار برانکو ایوانکوویچ تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته در تیمش ایجاد کند.در مقابل سایپا هم که با جدایی مجید جلالی، حسین فرکی را به عنوان سرمربی تیمش انتخاب کرد فقط 4 بازیکن جذب کرد که مسعود حسن‌زاده، سیامک کوروشی و سعید لطفی از بازیکنان سرشناسی بودند که به این تیم آمدند اما میلاد میداودی، آندرانیک تیموریان و مسعود ابراهیم‌زاده هم از این تیم جدا شدند تا سایپایی‌ها هم شاهد تغییراتی در ترکیب تیم‌شان باشند.