kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱

سرقت‌های سریالی ، سرایدار را صاحب‌خانه کرد

سرایداری که به صورت سریالی از خانه یک زوج پزشک دزدی می‌کرد، بالاخره با پول‌های سرقتی یک خانه شخصی خرید!

سرهنگ کارآگاه داوود فرد رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: این ماجرا زمانی آشکار شد که «احمد-ب» سرایدار ناسپاس، روز 24 دی ماه سالجاری به یک صرافی در خیابان جمهوری مراجعه و درخواست تبدیل 3 هزار دلار آمریکا و 2500 یورو و مقداری ارز دیگر به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان را به پول ایرانی کرد.
بنابراین گزارش، مالک صرافی که به وی مشکوک شده بود بلافاصله موضوع را به پایگاه هفتم پلیس آگاهی اطلاع داد.
این سرایدار در اداره آگاهی ابتدا ارزهای کشف شده  را متعلق به یکی از ساکنان خارجی مجتمع مسکونی در منطقه تجریش دانست اما پس از تحقیق از ساکنان مجتمع مشخص شد که چنین فرد خارجی در داخل مجتمع وجود ندارد.
«احمد-ب» به ناچار به سرقت ارزهای یاد شده اعتراف کرد و گفت: پول‌ها را از منزل آقا و خانم پزشکی سرقت کرده‌ام که چون به صورت سریالی و با فاصله زمانی بوده آن‌ها متوجه این سرقت‌ها نمی‌شدند.
بنابراین گزارش شکات پرونده نیز (زوج پزشک) در این رابطه تاکید کردند: مدتی بود که علاوه بر کم شدن وجوه نقد داخل گاو صندوق، متوجه کم شدن برخی وسایل داخل خانه از قبیل یک تابلوفرش، یک قالیچه دست‌باف و حتی گردنبند شده بودیم اما تصور ما این بود که وسایل توسط خانمی که کارهای نظافت خانه را انجام می‌داد، برداشته شده که با توجه به نداشتن دلیل و همچنین زمان کافی برای طرح شکایت و نهایتا تصور این موضوع که این خانم به علت فشار اقتصادی اقدام به برداشتن اموال از داخل خانه کرده، از طرح شکایت منصرف شده و تنها عذر وی را خواستیم.
با توجه به اظهارات شکات درخصوص سرقت سایر اموال داخل خانه، متهم به سرقت تمامی این اموال از جمله انگشتر برلیان اعتراف و به کارآگاهان گفت: در اوایل مهر ماه بود که آقا و خانم... به سفر خارج از کشور رفتند؛ پس از رفتن آن‌ها، در حالی که درحال تمیز کردن پله‌های داخل مجتمع بودم، متوجه شدم که دسته کلید خانه بر روی در جای مانده است.
وی افزود: به همین علت و بدون هیچ‌گونه مشکلی داخل خانه شده و پس از پیدا کردن مدارک و دفترچه خرید گاو صندوق داخل خانه، موفق به پیدا کردن رمز گاو صندوق شدم. یک کپی نیز از کلید آپارتمان گرفتم و منتظر شدم تا آن‌ها از مسافرت برگردند.
وی گفت: آنروز هیچ‌گونه سرقتی انجام ندادم و حتی پس از بستن در خانه و بازگشت آنان به تهران، موضوع جای ماندن دسته کلید را به آنها اطلاع داده و آن‌ها نیز بسیار تشکر و قدردانی کردند تا اینکه تصمیم به انجام سرقت از داخل خانه را گرفتم و هر بار که هر دوی آن‌ها به بیرون از خانه می‌رفتند من نیز مقداری از وسایل خانه را به سرقت می‌بردم به‌طوری که آن‌ها متوجه موضوع نشدند.
متهم گفت: پس از چندین فقره سرقت و با سوءاستفاده از اعتمادی که آقا و خانم دکتر به من پیدا کرده بودند، در کمال تعجب متوجه شدم که حتی با وجود سرقت این اموال، آنها به هیچ عنوان طرح شکایتی در خصوص سرقت از خانه‌شان نکرده و اصلا این موضوع برای آن‌ها مهم نیست.رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: در این رابطه دو نفر نیز به عنوان خریدار اموال مسروقه دستگیر و مقادیری از اموال به سرقت رفته از جمله انگشتر برلیان و فرش دست‌بافت نفیس از ‌آن‌ها کشف و به مالباختگان عودت داده شد.
وی با اشاره به ارزش 300 میلیون تومانی این پرونده گفت: متهم در اعترافاتش عنوان داشته که با بخشی از وجوهات نقد مسروقه اقدام به خرید یک باب منزل مسکونی در منطقه شرق تهران نموده که این منزل نیز شناسایی و توقیف شده است.