kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۸۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳

ضرب شست انقلابیون به ارتش اجاره‌ای عربستان این بار در شمال یمن

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به داخل خاک یمن را ناکام گذاشتند و مقادیر زیادی از تجهیزات مهاجمان را منهدم کردند.
به گزارش تسنیم، جنگنده‌های سعودی 15 بار در ساعات گذشته(دیروز) به چند استان یمن حمله کرده و آتش بس را نقض کردند. نیروهای مرزبانی سعودی نیز مناطق آل الشیخ در بخش مرزی منبه یمن را گلوله باران کردند. همچنین ارتش و انصارالله یمن در برابر تلاش سعودی‌ها برای نفوذ به خاک یمن آنها را عقب راندند. در این ارتباط، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک دستگاه تانک آبرامز ارتش سعودی را در مرکز نظامی «الشرفه» در منطقه نجران در خاک عربستان منهدم کردند. این عملیات در پاسخ به حملات هوایی ارتش سعودی به استان‌های مختلف یمن صورت گرفت.
 در همین حال، ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن صحنه‌هایی از تلفات و خسارت‌های وارد شده به متجاوزان سعودی را منتشر کرد. این تصاویر و صحنه‌ها بیانگر مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابله با متجاوزان با وجود پشتیبانی هوایی از آنها با هواپیما و بالگرد‌های آپاچی است.  در این تصاویر همچنین خودروهای منهدم شده نظامیان ارتش اجاره‌‌ای عربستان به نمایش‌ در آمده است.
خبر دیگر اینکه چهار نظامی سعودی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان جیزان عربستان به هلاکت رسیدند. دیروز یک منبع نظامی یمنی هم اعلام کرده که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک موشک بالستیک زلزال-3 به سوی پایگاهی نظامی در نجران شلیک کرده است. شبکه خبری «المسیره»، گزارش داد: توان موشکی یمن پایگاه دفاع موشکی سلطنتی عربستان را هدف قرار داده است. هنوز از تلفات این حمله چیزی منتشر نشده است.
خبر دیگر اینکه، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که در ارزیابی این مسئله که «هیچ شواهدی مبنی بر نقض قوانین حقوق بشر در یمن توسط عربستان پیدا نشده»، دچار اشتباه شده است. «دیوید لیدینگتون» وزیر مشاور در امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای در ماه ژوئن(اردیبهشت) ظاهرا به غلط! اعلام کرده بود  که براساس ارزیابی‌های وزارت دفاع انگلیس، ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی غیرنظامیان را هدف قرار نداده است. اکنون وزارت خارجه انگلیس اعتراف کرده که این ارزیابی اشتباه بوده است. جنایت سعودی‌ها در یمن باعث شده دوستان و حامیان سعودی نیز نتوانند بیش از این به سکوت در برابر این جنایت‌ها ادامه دهند.