kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
واکنش‌های گسترده به جنایت تازه مخالفان میانه‌رو!

قاتلان کودک فلسطینی در حلب وابسته به صهیونیست‌ها هستند

ایران، حزب‌الله لبنان، گروه‌های فلسطینی و دولت روسیه از جمله گروه‌ها و کشورهایی هستند که اقدام تروریست‌های به اصطلاح میانه‌رو و تحت حمایت آمریکا در سر بریدن یک کودک 11 ساله فلسطینی را به شدت محکوم کرده‌اند. محکومیت‌ها همچنان ادامه دارد.
علی‌رغم گذشت چند روز از ماجرای بریدن سر یک کودک ۱۱ ساله فلسطینی در سوریه توسط گروه تروریستی «نورالدین زنکی» وابسته به «ارتش آزاد»، اعتراض‌ها به این اقدام وحشتناک همچنان ادامه دارد؛ جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرده، بریدن سر یک کودک فلسطینی، نشان دهنده خصلت تروریست‌هایی است که با نام «معارض» در سوریه فعالیت می‌کنند. عناصر ارتش آزاد که آمریکا آنها را گروه میانه‌رو می‌خواند، این کودک را به اتهام همکاری با ارتش سوریه سر بریده‌اند. وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل خواسته این اقدام تروریست‌ها را محکوم کند.
گروه‌های مبارز فلسطینی هم این اقدام را شدیدا محکوم کردند؛ «احمد جیریل» دبیر کل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» تاکید کرد: قاتلان این کودک ماهیت فاشیستی دارند و به صهیونیست‌ها وابسته هستند.
«فرحان حق» سخنگوی «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل هم در نیویورک گفت که بان‌کی‌مون به خانواده کودک فلسطینی تسلیت گفته و خواستار محاکمه عاملان این جنایت شده است.
«ماریا زافارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم گفته، گروه نورالدین زنکی که دست به این جنایت زده، مورد حمایت آمریکا است. وی گفت که این گونه حمایت‌ها و ادامه جنایات غرب در سوریه، قابل قبول نیست.
وزیر خارجه کشورمان نیز با محکومیت این جنایت، از سکوت غربی‌های مدعی انتقاد کرد.
اعتراف صهیونیست‌ها
 به حمایت از تروریست‌ها
روزنامه صهیونیستی معاریو اما اذعان کرد اسرائیل به گروه‌های تروریستی در سوریه کمک‌های مالی و تسلیحاتی ارائه می‌دهد.
به نوشته پایگاه خبری العهد، «ران ادلیست» روزنامه‌نگار معاریو فاش کرد که اغلب «گروه‌های مسلح مخالف سوریه» دست‌نشاندگان اسرائیل در منطقه هستند.
این روزنامه‌نگار همچنین اظهار داشته که کمک‌های رژیم صهیونیستی بدون انتظار و توقع نبوده است. گفتنی است مسئله حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها تازگی ندارد و پیش از این نیز شبکه دوم اسرائیل اعلام کرده بود که شمار تروریست‌هایی که توسط اسرائیل درمان نشده‌اند از سال 2011 به بیش از 2100 نفر رسیده است.
چندی پیش نیز موشه یعلون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این رژیم به مخالفان دولت سوریه کمک مالی و تسلیحاتی می‌کند.
منابع محلی در شهر قنیطره در جنوب سوریه نیز خبر دادند که رژیم صهیونیستی کمک‌های غذایی تروریست‌ها را فراهم می‌کند به گونه‌ای که مواد غذایی اسرائیلی به وفور در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها دیده می‌شود.