kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد

عادل الجبیر هر موقع دچار سرخوردگی می‌شود سخنان مضحکی را در مورد ایران به زبان می‌آورد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات سخیف وزیر خارجه آل‌سعود گفت: عادل الجبیر ظاهرا هر موقع دچار سرخوردگی می‌شود، سخنان مضحکی را در مورد کشورمان به زبان می‌آورد که به وی توصیه می‌شود در چنین مواقعی از اظهار نظر اجتناب ورزد و به عواقب سخنان خود کمی بیشتر بیندیشد.
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات سخیف، بی‌پایه و تکراری وزیر خارجه سعودی درباره ایران گفت: عادل الجبیر که این روزها سخت سرگرم پاک کردن جای پای دخالت‌های سران، مقامات و سازمان‌های رسمی کشورش در عملیات‌های گوناگون تروریستی چند دهه اخیر است، گمان می‌برد با فرافکنی می‌تواند افکارعمومی جهان را از رسوایی‌های بی‌پایان کشورش به عنوان پدر القاعده و داعش منحرف کند.
قاسمی افزود: البته قابل درک است که وزیر خارجه سعودی روزهای سختی را در آستانه انتشار گزارش محرمانه ١١ سپتامبر سپری کرده و روزهای سخت‌تری را نیز انتظار می‌کشد.
وی ادامه داد: بدون تردید ابعاد و تبعات چنین اطلاعات مهمی در مورد منابع کشور حامی تروریسم از دیدگاه افکار عمومی دنیا و ملت‌های قربانی تروریسم در سال‌های پس از ١١ سپتامبر ٢٠٠١ مخفی نخواهد ماند.
به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: عادل الجبیر ظاهرا هر موقع دچار سرخوردگی می‌شود، سخنان مضحکی را در مورد کشورمان به زبان می‌آورد که به وی توصیه می‌شود در چنین مواقعی از اظهارنظر اجتناب ورزد و به عواقب سخنان خود کمی بیشتر بیندیشد.
گفتنی است «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی با تکرار ادعاهای پیشین خود در رابطه با ایران مدعی شد: آن‌چه ما می‌بینیم تداوم حضور ایران در فعالیت‌های خصمانه در حمایت از حزب‌الله لبنان، در سوریه در عراق و در تلاش برای تامین سلاح برای حوثی‌ها در یمن است. بنابر این فکر می‌کنم هنوز نمی‌توان تصمیم گرفت که آیا در رفتار ایران تغییر صورت گرفته است یا نه؛ البته ما واقعا هیچ تغییری را نمی‌بینیم.
وی در اظهاراتی خصمانه درباره ایران ادعا کرد: در رابطه با ایران ما گفتیم، تحمل دیگر کافی است. ۳۵ سال پرخاشگری ایران نسبت به عربستان سعودی و متحدانش کافی است. ما این را تحمل نخواهیم کرد.