kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

اتاق فرمان فراکسیون امید به بیرون مجلس منتقل می‌شود؟!(خبر ویژه)

افراطیون مدعی اصلاحات، فراکسیون امید را متشکل از افراد بی‌تجربه می‌دانند.


کیانوش راد از افراطیون مجلس ششم به ایلنا گفته است برخی اعضای فراکسیون امید بی‌تجربه‌اند و اقدامات غیرکارشناسی آنها امید مردم را ناامید می‌کند. وی طرح استیضاح برخی وزرا از سوی اعضای فراکسیون امید را مورد انتقاد قرار داد و گفت این کارها کارشناسی نیست.
رضا خاتمی هم گفته است بعضی اعضای فراکسیون امید تجربه کار تشکیلاتی ندارند و به همین دلیل استیضاح ربیعی  وزیر کار را مطرح می‌کنند.
در همین حال سایت نامه نیوز از سایت‌های حامی دولت در تحلیلی نوشت: بعد از انتخاب حقوق‌دان‌های شورای نگهبان در مجلس دهم، فراکسیون امید دچار یک بحران اساسی دیگر شده است. بخشی از اعضای این فراکسیون به مدیریت محمدعلی وکیلی به دنبال استیضاح ربیعی وزیر کار است. وکیلی در این مورد می‌گوید: «در هیئت رئیسه فراکسیون امید فقط پیرامون اصل ضرورت تغییر در کابینه دولت اتفاق‌نظر داریم، اما درباره اینکه اولویت این تغییر چه کسی باشد، بین اعضای هیئت رئیسه اختلاف وجود دارد، بنده شخصا اولویت این ضرورت را آقای ربیعی می‌دانم، ولی ترجیح من این است که تغییر توسط خود دولت انجام شود. به همین دلیل هم اقدام به جمع‌آوری امضا و به گردش انداختن آن نکردم.»
وکیلی در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید بر این باور است که استیضاح ربیعی در دستور کار فراکسیون امید نیست. از سوی دیگر کواکبیان با انتقاد از وکیلی به صورت صریح خطاب به نماینده مردم تهران و همکارش در مجلس می‌گوید: «آقای وکیلی مرتکب اشتباه شده‌اند و گویا به خاطر یک مسئله شخصی این استیضاح را مطرح کرده است.»
نامه‌نیوز افزود: تمام این اختلاف‌ها نشان می‌دهد فراکسیون امید نتوانسته است به خوبی وظیفه حزبی و سیاسی خود را عملیاتی کند. امروز فراکسیون امید با دو مشکل اساسی رو به‌رو است. به نظر می‌رسد عارف  به دلیل شکست در انتخابات ریاست مجلس و از دست دادن ریاست فراکسیون‌ها ناامید شده است. او تصور نمی‌کرد وقتی به مجلس راه پیدا می‌کند تبدیل به یک نماینده ساده شود. او دوست داشت به یکی از کرسی‌های مهم مجلس تکیه بزند اما این آرزوی او محقق نشد و به نظر می‌رسد عارف از اتفاقات اخیر دلسرد شده است،  حتی این دلسردی باعث شده است او به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 فکر کند.
نامه‌نیوز خاطر نشان کرد:  به نظر می‌رسد امیدی‌ها زودتر از آنچه تصور می‌کردند از اعضای فراکسیون امید ناامید شده‌اند.
یادآور می‌شود پیش از این کسانی چون حجاریان، فائزه هاشمی، تاجرنیا و... خواستار ایجاد پارلمان در سایه برای اداره نمایندگان اصلاح‌طلب شده‌اند.