kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
وزیر کشور در همایش خانه احزاب :

مدیران بانکی، مجاهدین اصلی اقتصادی هستند!

همایش فصل تابستانه خانه احزاب صبح پنجشنبه در تالار وزارت کشور و با حضور وزیر کشور و تعدادی از نمایندگان و سران احزاب برگزار شد ؛ رحمانی فضلی وزیر کشور در این همایش طی سخنانی گفت: مدیران بانکی مجاهدین اصلی اقتصادی هستند !


همایش فصل تابستانه خانه احزاب صبح پنجشنبه در تالار ششصد نفره وزارت کشور به ریاست محمدحسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب ایران برگزار شد.
در این مراسم عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، قدرتعلی حشمتیان نایب رئیس دوم خانه احزاب و جمعی از دبیران کل احزاب حضور داشتند.
مدیران بانکی مجاهد اقتصادی هستند !
وزیر کشور در این همایش با تأکید بر اینکه نباید این‌گونه تصور شود که همه مدیران مشکل مالی دارند، گفت: مدیران بانکی مجاهدین اصلی اقتصادی هستند.
به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دومین همایش خانه احزاب از تدوین قانون جامع انتخابات خبر داد و گفت: در این قانون همه ایرادات و اشکالات را می‌بینید و قطعا به جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک جایگاه عالی نگاه می‌کنید اما باید وظایف روشن و همه نهادها پاسخگو باشند.
وزارت کشور مسئول ایجاد امنیت است
رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود به تحولات غرب کشور نیز اشاره کرد و گفت: در غرب کشور کوموله و دموکرات و در شرق نیز جیش‌النصره و جیش‌العدل فعالیت می‌کنند که با همه اینها ابزارهای خود را برای ایجاد تحولات منطقه‌ای با محوریت و تاثیرگذاری ایران به کار انداخته‌اند.
وی تاکید کرد: وزارت کشور مسئول ایجاد امنیت در کشور است و هر اتفاقی که بیفتد وزیر کشور مسئول است و نیروهای نظامی، امنیتی، انتظامی، قضایی و اطلاعاتی باید پاسخگو باشند.
رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه «نباید این اتهام در جامعه ایجاد شود که همه مدیران ما مشکلات مالی دارند»، افزود: مدیران بانکی مجاهدین اصلی اقتصادی هستند.
وزیر کشور  تصریح کرد: مردم به این دولت امیدوار هستند البته در کنار امید توقع و مطالبه دارند که به حق است ما باید امید را در دل مردم زنده  و نسبت به تقویت آن نیز تلاش کنیم.
رحمانی فضلی افزود: با این شرایط کشور ما در حال ورود به انتخابات هستیم که در این انتخابات بنده نگران شور و شکوه آن نیستم و پیش‌بینی می‌کنم مشارکت بالای 63 درصدی را همراه خواهد داشت.
دستگیری 40 نفر در ماجرای حفر تونل تروریستی در شرق کشور
وزیر کشور همچنین گفت: در کشفیات دو شب قبل در شرق کشور با تونل 40 متری در عمق 20 متری مواجه شدیم که به صورت زیرزمینی قصد انفجار و عملیات داشتند تا در یک شرایط این اقدام را انجام دهند.
به گزارش فارس، رحمانی فضلی با تشریح شرایط باثبات امنیتی کشور از دستگیری یک گروهک تروریستی در دو شب گذشته در منطقه شرق کشور خبر داد.
وزیر کشور با بیان اینکه در تحقیقات دو شب قبل در شرق کشور با تونل 40 متری با عمق 20 متری مواجه شدیم که به صورت زیر زمینی قصد انفجار و عملیاتی را داشتند، گفت: در این ارتباط 40 نفر دستگیر شده اند.
باید به تصمیمات تشکیلاتی پایبند بود
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در همایش فصلی خانه احزاب در وزارت کشور اظهار داشت: انتخابات مجلس دهم تفاوت‌های زیادی با انتخابات‌های گذشته داشت.
وی افزود: همه فعالان سیاسی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که هر مطالبه‌ای باید پای صندوق‌های رأی مطرح شود و غیراز صندوق‌های رأی با هیچ روش دیگری یعنی به خیابان ریختن و لاستیک آتش زدن مطالبات محقق نمی‌شود.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه بنده جزء افرادی بوده‌ام که تاکنون همواره تشکیلاتی عمل کرده‌ام، گفت: ما سیاسیون در کشور اینگونه عادت کرده‌ایم که از منافع حزبی بهره‌مند شویم اما بدون هیچ هزینه‌ای. منظور از هزینه مالی نیست اما باید هزینه‌های کار حزبی را پرداخت.
باهنر ادامه داد:‌آقای عارف گلایه کردند که بعضی‌ها از لیست امید بالا آمدند اما برای ریاست تشکیلاتی رأی ندادند. من هم این را قبول دارم. چنانچه که افرادی بودند از نردبان اصولگرایی بالا رفتند و بعد گفتند ما مستقلیم.
وی با اشاره به تکثر احزاب در فضای سیاسی کشور، یادآور شد: الان بیش از 400 حزب در کشور مجوز فعالیت گرفته‌اند که 350 تای آن فقط روی کاغذ هستند. 40 حزب باقیمانده نیز در فضای غیراز انتخابات خواب هستند.بنابراین فقط به تعداد انگشتان حزب در کشور وجود دارند که فعالیت سیاسی دارند و تولید فکر می‌کنند.
وی ضرورت تبعیت از تصمیمات کار تشکیلاتی را شرط مهم کار حزبی دانست و گفت: ما باید اگر به دنبال حزب می‌رویم به تصمیمات تشکیلاتی نیز متعهد باشیم.
نباید به نردبان جریانی که از آن بالا رفتید پشت پا بزنید
علی مطهری نایب‌رئیس مجلس نیز در همایش فصلی خانه احزاب در وزارت کشور گفت: امروز ما کادرسازی درستی در جهت بکارگیری نیروها صورت نداده‌ایم. وقتی یک دولت تغییر می‌کند همه می‌خواهند خودشان را به دولت معرفی کنند بنابراین بسیاری از افراد از روی روابط انتخاب می‌شوند که این خود معلوم نیست نتیجه‌اش انتخاب اصلح باشد.
مطهری با بیان اینکه حضور احزاب از رخنه فرصت‌طلبان جلوگیری می‌کند، گفت: وقتی حزبی وجود نداشته باشد مردم نمی‌دانند چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ بنابراین در این فضا فردی زیرک با بیان قوی و روان‌شناسی موثر مردم را فریب می‌دهد که این اتفاق در کشور ما افتاد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ضرورت تشکیل چند حزب فراگیر در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: احزاب فراگیر می‌توانند تأثیر بسیار خوبی در روند اجرایی انتخابات و تقنین کشور داشته باشند.
وی تأکید کرد: اگر از نردبان یک حزب بالا رفتیم باید تعهدات خود را بپذیریم و به آن پشت پا نزنیم.
در حالی که علی مطهری خود نماینده مجلس و نائب رئیس آن است و نیز تعدادی از هم فکران و جریان سیاسی وی در مجلس حضور دارند به نحوی که اصلاح طلبان مدعی هستند اکثریت مجلس دهم در اختیار آنها است مدعی شد: نمایندگان واقعی مردم باید وارد مجلس شوند که ما با آسیب‌هایی نیز در این زمینه روبه‌رو هستیم. یعنی گاهی اعمال سلیقه‌ها باعث می‌شود افراد صالحی وارد مجلس نشوند که این باید اصلاح شود.
مطهری به این سوال پاسخ نداد که منظور وی از افرادی که نماینده واقعی مردم نیستند چه کسانی هستند؟ آیا افرادی که با حقوق‌های نامتعارف و نجومی و رانت‌های خانوادگی در لیست‌های انتخاباتی قرار گرفته و وارد مجلس شده‌اند در این تقسیم بندی قرار دارند؟