kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
وزارت امنیت داخلی آمریکا:

82 تا 97 درصد قربانیان حملات تروریستی در جهان مسلمانند

گزارش جدید «مرکز ملی ضدتروریسم ایالات متحده» بیانگر آن است بین 82 تا 97 درصد قربانیان تروریسم طی 5 سال اخیر مسلمان بوده‌اند.


بررسی آمارهای حملات تروریستی انجام شده در اقصی نقاط جهان در طی ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد حملات تروریستی در مناطق مسلمان‌نشین رخ داده و تقریبا بیش از سه‌چهارم قربانیان و جان‌باختگان ساکنان مناطق عمدتا مسلمان‌نشین بوده‌اند این در حالی است که کشورهای غربی همواره سعی کرده‌اند تروریست‌ها را مسلمان و قربانیان تروریسم را غیرمسلمان به ویژه غربی‌ها جا بزنند. اما طبق گزارش مراکز اطلاعاتی آمریکا، مسلمانان بزرگترین قربانیان تروریسم هستند.  «کنسرسیوم ملی مطالعه و واکنش به تروریسم» که از سوی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و مرکز فناوری دانشگاه مریلند آمریکا مدیریت می‌شود در گزارشی مفصل که چکیده‌ای از آن در اینجا ذکر می‌شود، به آمار و توزیع جغرافیایی حملات تروریستی در سال‌های گذشته پرداخته است. به گزارش تسنیم، اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد در سال 2015 میلادی هرچند در 92 کشور حملاتی تروریستی رخ داده است، اما بیش از 55 درصد موارد آن‌ها در 5 کشور عراق، افغانستان، پاکستان، هند و نیجریه رخ داده است. همچنین بیش از 74 درصد تمامی مرگ و میرهای ناشی از حملات تروریستی در این سال مربوط به 5 کشور عراق، افغانستان، نیجریه، سوریه و پاکستان بوده است.  همچنین این گزارش نشان می‌دهد که در سال 2014 میلادی هرچند در 95 کشور حملاتی تروریستی رخ داده است، اما بیش از 60 درصد موارد آن‌ها در 5 کشور عراق، پاکستان، افغانستان، هند و نیجریه رخ داده است و بیش از 78 درصد تمامی مرگ و میرهای ناشی از حملات تروریستی مربوط به 5 کشور عراق، نیجریه، افغانستان، پاکستان و سوریه بوده است.
گزارش «مرکز ملی ضدتروریسم ایالات متحده» بیانگر این است که طی سال‌های 2007 تا 2011 بیش از 80 درصد قربانیان حملات تروریستی مسلمان بوده‌اند. در این گزارش که در سال 2012 منتشر شده است، آمده: «اگر تعلق مذهبی در نظر گرفته شود، مسلمانان بین 82 تا 97 درصد قربانیان تروریسم را طی 5 سال اخیر تشکیل داده‌اند».همچنین در گزارش سال 2009 مرکز ملی ضدتروریسم ایالات متحده مستقر در آکادمی نظامی وست‌پوینت آمریکا آمده است که مسلمانان بیش از 7 برابر غیرمسلمانان قربانی حملات القاعده بوده‌اند.  سازمان ملل نیز در سال 2014 گزارش داد که مسلمانان بزرگترین قربانیان داعش در عراق هستند.