kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

پلیس آمریکا علی‌رغم التماس جوان سیاه‌پوست به وی شلیک کرد

التماس‌های یک سیاه پوست آمریکایی به پلیس بی‌نتیجه ماند و پلیس نژادپرست آمریکا در نهایت با شلیک گلوله وی را مجروح و روانه بیمارستان کرد.


نژادپرستی در جامعه آمریکا علیه سیاهان دیگر نهادینه شده است. اوباما خود  اخیرا اعتراف کرد که به خاطر سیاه بودنش در آمریکا  با ترس و لرز زندگی کرده است. مدتی است اما سیاهان آمریکا برای مقابله با کشتار بی‌دلیل خود از سوی پلیس دست به سلاح شده‌اند و تیراندازی‌های گاه و بیگاه علیه پلیس در شهرهای مختلف آمریکا گواه این واقعیت است که کاسه صبر سیاهان دیگر لبریز شده است.
 شلیک به «چارلز کینزی» از سوی پلیس سفید پوست اما، جدیدترین  جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکاست که در این کشور به ثبت رسیده «چارلز کینزی» بهیار سیاهپوستی است که در حال جست‌وجو برای یافتن بیمار اوتیسم خود در شهر میامی ایالت فلوریدا بود، اما در پی یک تماس تلفنی نادرست با پلیس و اصرار نیروهای پلیس به تیراندازی به‌سوی وی، زخمی شد. کینزی در حالی که بیمار خود را پیدا می‌کند و قصد بازگرداندن او را به مرکز بهیاری داشته، هدف تیراندازی پلیس قرار گرفته و زخمی شد.تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که کینزی در حالی که روی زمین دراز کشیده، دستان خود را بالا برده و از پلیس می‌خواهد تا شلیک نکند.پلیس که اصرار دارد این فرد سیاهپوست قصد خودکشی دارد، به درخواست او توجهی نکرده و شلیک می‌کند. کینزی در این باره گفته: «پلیس به التماس من برای شلیک نکردن توجه نمی‌کرد. در هنگام شلیک دستان من خالی و روبه‌روی صورتم بود. اداره پلیس میامی هم اعلام کرده که این مأمور پلیس را یک هفته از کار تعلیق خواهد کرد.
اما تجمعات اعتراضی علیه نژادپرستی پلیس همچنان در برخی  شهرهای آمریکا ادامه دارد. پلیس ضدشورش آمریکا با هجوم به سمت معترضانی که خارج از محل برگزاری گردهمایی ملی جمهوریخواهان  در کلیولند تجمع کرده‌ بودند، دست‌کم 17 نفر را دستگیر کرد به گزارش فارس دستگیری‌ها پس از آن آغاز شد که معترضان آتش زدن پرچم‌های آمریکا را آغاز کردند.علاوه بر این، پلیس کلیولند اعلام کرد که به دو افسر پلیس در این اعتراضات حمله شده است.