kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

معلمان در آمریکا با برپایی تظاهرات به جنبش «زندگی سیاهان ارزش دارد» پیوستند

پس از کشته شدن یک سیاهپوست دیگر در آمریکا ، صدها نفر از معلمان آمریکایی به تظاهرات و راهپیمایی مردم در شهر «مینیاپولیس» و جنبش «زندگی سیاهپوستان ارزش دارد» پیوستند.

سرویس خارجی-

 معلمان آمریکایی که روز سه‌شنبه‌، از سرتاسر این کشور به شهر«مینیاپولیس» آمده بودند تا نسبت به رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا ضد سیاهپوستان اعلام انزجار کنند. سیاهان حاضر در این راهپیمایی نیز با سردادن شعارهای مختلف اعتراض خود را بیان کردند. برخی از آنها با در دست داشتن علائمی شعار می‌دادند‌، «به من شلیک نکنید‌، من آینده آمریکا هستم».معلمان حاضر در این تحصن هم فریاد می‌زدند‌: «از مدارس تا خیابان‌ها، ما عدالت و صلح می‌خواهیم.»
به گزارش خبرگزاری آمریکایی استار تریبیون معترضین که نسبت به نادیده گرفتن زندگی سیاهپوستان به شدت عصبانی بودند‌، جنبشی به نام «زندگی سیاهپوستان ارزش دارد» به راه انداخته‌اند.  یکی از معلمان که به نمایندگی از بقیه در این تجمع سخنرانی می‌کرد، گفت‌: «‌هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده که سازمان‌های مالی آمریکا همچون بانک‌ها سوءاستفاده از زندگی سیاهپوستان را متوقف کنند.»  این اعتراضات پس از دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. 21 نفر از تظاهرکنندگان در شهر «مینیاپولیس»  دستگیر شدند.
اعتراضات دیگری نیز سه‌شنبه عصر در شمال شهر «مینیاپولیس» روی داد. رهبران کلیساهای سیاهپوستان این شهر در این تجمعات شرکت کردند. آنها ضمن محکوم کردن اتفاقات اخیر از مردم این شهر و تمام آمریکا خواستند که اتحاد خود را با وجود خشونت‌های اخیر حفظ کنند.
چند وقتی است که قتل و خشونت دامن آمریکا را گرفته است. آخرین تظاهرات آمریکا که هم اکنون نیز در جریان است، مربوط به کشته شدن سومین سیاهپوست توسط پلیس در بخش «سنت آنتونی» ایالت «مینیاپولیس» است. پیش‌تر نیز، دو سیاهپوست در ایالات «لوئیزیانا» و «مینه‌سوتا» کشته شده بودند که موجی از خشم را در میان سیاهان آمریکا ضد پلیس این کشور ایجاد کرد. مدتی است «سیاهپوست‌کشی» از سوی پلیس نژادپرست آمریکا موج «پلیس‌کشی» از سوی سیاهپوستان را به راه انداخته است.