kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
شمار شهدای ناآرامی‌های کشمیر از مرز 45 تن گذشت

هیچ کس صدای شیعیان کشمیر را نمی‌شنود

در هیاهوی حملات تروریستی در فرانسه و کودتای نافرجام ترکیه سرکوب خونین مسلمانان کشمیر هند ادامه دارد و طبق آخرین گزارش‌ها شمار شهدا از مرز 45 تن گذشته و 3 هزار نفر هم زخمی شده‌اند.


سرویس خارجی-

شیعیان کشمیر همچون شیعیان پارچنار فراموش شده‌اند. در پاکستان منطقه شیعه‌نشین پاراچنار در سکوت و بی‌تفاوتی دولت در محاصره گروه‌های تروریستی سلفی تکفیری قرار دارند و روزی نیست که خون یکی از شیعیان امیرالمومنین(ع) در این منطقه به زمین ریخته نشود. در کشمیر  تحت کنترل هند نیز شیعه بودن مثل پاکستان سخت است. طی 8 روز گذشته نیروهای امنیتی هند 45 مسلمان را کشته و 3 هزار نفر را زخمی کرده‌اند.
بیشتر زخمی‌های این ناآرامی‌ها  از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند و گفته می‌شود استفاده پلیس از گلوله‌های ساچمه‌ای علت نابینایی تعداد زیادی از مردم شده است. دولت هند اجازه انتشار گزارش‌های دقیق از صحنه درگیری‌ها را نمی‌دهد و ارسال گزارش‌ها به دلیل کنترل کامل شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نیز برای مردم به سختی انجام می‌شود. پلیس ده‌ها هزار نسخه روزنامه در کشمیر را جمع‌آوری و کارکنان چاپخانه‌ها را بازداشت و اطلاع‌رسانی را محدود کرده است. تیم‌هایی از افسران شنبه شب به دفا‌تر روزنامه‌های اصلی در منطقه ناآرام کشمیر ریختند و روزنامه‌ها را به منظور محدود کردن اخبار درباره درگیری‌های کشنده ضبط کردند. در همین حال ممنوعیت آمد و شد برای هشتمین روز پیاپی نیز تمدید شده است.
در شرایطی که اینترنت و شبکه‌های تلفن همراه قطع است، مقام‌ها برنامه‌های تلویزیونی را هم قطع کرده‌اند و هراس دارند که انتشار خبر کشته شدن معترضان بیشتر به اعتراضات دامن بزند. این اقدامات در پی بد‌ترین خشونت‌های این منطقه در سال‌های اخیر انجام می‌شود.
ناآرامی‌های کشمیر در پی کشته شدن «برهان وانی» از فرماندهان جوان کشمیر آغاز شد. این اتفاق در جریان درگیری و تبادل آتش با نیروهای دولتی رخ داد. نیروهای امنیتی هند روز جمعه هفته گذشته با دریافت اطلاعاتی درخصوص حضور «وانی» در نماز جمعه منطقه «انانتاگ» در ایالت جامو و کشمیر با محاصره منطقه، وی و دو همراهش را کشتند. پلیس برای دستگیری این رهبر جوان حزب المجاهدین که محبوبیت زیادی در بین جوانان کشمیر داشت، ۱۵ هزار دلار جایزه تعیین کرده بود.