kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
در سالگرد تخریب قبرستان بقیع صورت گرفت

تظاهرات علیه آل سعود در آمریکا، عراق و هند

همزمان با سالگرد حادثه تخریب قبرستان بقیع به‌دست رژیم آل‌سعود در چندین کشور از جمله آمریکا تظاهرات ضد‌سعودی برگزار شد.


روز چهارشنبه 7 شوال مصادف بود با سالگرد حادثه‌ای جانکاه و تاسف‌بار. واقعه‌ای که توسط فرقه متعصب حاکم در عربستان اتفاق افتاد و به‌موجب آن رژیم سعودی دست به تخریب مزار ائمه بقیع سلام‌الله علیهم زد. به همین مناسبت صدها نفر از مردم آمریکا و مسلمانان این کشور خود را با اتوبوس از شهر شیکاگو به واشنگتن رسانده و مقابل سفارت سعودی دست به تجمع اعتراضی زدند. به گزارش تسنیم، این شرکت‌کنندگان دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: «وهابی تروریست، مکان‌های مقدس را ترور نکنید»، «قبرستان بقیع را بازسازی کنید»، «وهابی همان داعش، مسیحیان  و مسلمانان را ترور  می‌کنند»، «میراث و یادبود اسلام را تخریب  نکنید، وهابی تروریست را متوقف کنید.»
در ادامه این برنامه «مدیا بنجامین» از فعالین مدنی آمریکا که یک یهودی بود اعلام کرد، شما فکر می‌کنید آمریکا برای چه دوست رژیم سعودی است، دوست عربستان است چون سالانه میلیاردها دلار به این کشور سلاح می‌فروشد. وی همچنین افزود: «من از طرف مردم آمریکا از دولت و کنگره می‌خواهم که 28 صفحه اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به دست داشتن رژیم سعودی در حادثه 11 سپتامبر را افشا کنند و همچنین به چنین رژیمی که خون هزاران کودک یمنی را با سلاح‌های آمریکایی بر زمین می‌ریزد اسلحه نفروشد.» تظاهرکنندگان در انتهای این مراسم شعار «سعودی، تروریست تروریست» سر دادند. مسلمانان در دهلی نو نیز  علیه سیاست‌های آل سعود در سالروز تخریب بارگاه امامان معصوم علیهم‌السلام در بقیع تجمع اعتراضی برپا کردند.
شهروندان عراقی هم در اعتراض به عدم بازسازی مرقد ائمه بقیع توسط آل سعود، در نزدیکی مرز بین عراق و عربستان تظاهرات کردند. «شیخ حسن غدیری» دبیر کل سازمان دفاع از مقدسات که مقر آن در لندن است در این ارتباط به شبکه خبری العالم گفت: «ما به دولت عربستان اعلام و تهدید می‌کنیم که اگر قبور ائمه اطهار‌(ع) را بازسازی نکنند، مسلمانان جهان حق دارند در سرتاسر جهان به اعتراض برخیزند.» جنایت‌های آل سعود در برابر مراقد ائمه اطهار برخاسته از فتواهای تکفیریِ سردمداران تکفیر است که با اهل بیت‌(س) و اتباع آنها به دشمنی برمی‌خیزند؛ آتش این دشمنی سال‌هاست که شعله‌ور شده و به سبب شدت کینه‌توزی نسبت به مسلمانان شیعه، همچنان شعله‌ور مانده است.
در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری، (۹۲سال پیش) وهابیان به سرکردگی «ملک عبدالعزیز بن سعود» موسس پادشاهی آل سعود پس از اشغال مکه، به مدینه هجوم آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال کرده و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور از جمله قبر «ابراهیم» فرزند پیامبر اکرم‌(ص)، قبور زنان آن حضرت، قبر «ام‌البنین» مادر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و قبر «عبدالله» پدر پیامبر و «اسماعیل» فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر پرداختند.