kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
با سکوت معنادار مجامع بین‌المللی صورت می‌گیرد

کشتار وحشیانه مسلمانان کشمیر در سایه حمایت ارتش هند

منابع بیمارستانی در سرینگر مرکز ایالت جامو و کشمیر اعلام کردند که تعداد قربانیان درگیری‌های چند روز گذشته پلیس و معترضان در کشمیر به 31 کشته و 640 مجروح افزایش یافته است.


به گزارش ایسنا، مقامات منطقه کشمیر اعلام کردند که روز گذشته در پی برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در 10 ناحیه کشمیر که پس از نمازجمعه صورت گرفت مقررات منع‌ آمد و شد برقرار شد.نیروهای پلیس و شبه‌نظامی در سراسر منطقه کشمیر مستقر شده و تدابیر شدید امنیتی برقرار کردند، تلفن‌های همراه نیز موقتا در این منطقه قطع شد. شیعیان کشمیر روز گذشته با فریادهای «یا علی» و «الله‌ اکبر، خامنه‌ای رهبر» در اعتراض به حکومت هند اعتراض کردند.
درگیری‌ها در کشمیر و کشتار وحشیانه مسلمانان در این منطقه که در سایه سکوت معنادار مجامع بین‌المللی صورت می‌گیرد از روز شنبه گذشته آغاز شده است و 134 نفر از معترضان به علت اصابت گلوله به چشم، بینایی خود را از دست دادند.
درگیری بین پلیس و معترضان به قتل «برهان مظفر وانی» سرکرده حزب مجاهدین کشمیر از روز شنبه و پس از تشییع جنازه وی در کشمیر آغاز شد. نیروهای امنیتی هند با دریافت اطلاعاتی در خصوص حضور «وانی» در نمازجمعه هفته گذشته در ایالت جامو و کشمیر با محاصره منطقه، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.
پلیس برای دستگیری این رهبر جوان حزب مجاهدین که محبوبیت زیادی در بین جوانان کشمیر داشت 15 هزار دلار جایزه تعیین کرده بود. پلیس کشمیر برای کنترل اوضاع از روز شنبه ممنوعیت رفت و آمد و تجمع در شهرهای سرینگر، پولواما، انانتیگ، شوپیان و دیگر شهرها را به مرحله اجرا گذاشت.فعالیت‌های بسیاری از مراکز خرید، مدارس، دانشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت نیز تعطیل شده و زندگی مردم این شهرها به حالت فلج درآمده است.
نیروهای امنیتی هند پس از قتل وانی سرکرده حزب مجاهدین تدابیر امنیتی گسترده‌ای برای مقابله با معترضان در کشمیر به مرحله اجرا گذاشته‌اند.
منابع دولتی نیز اعلام کردند که دولت هند اراده جدی برای نابودی شبه نظامیان حزب مجاهدین و دیگر گروه‌های شبه نظامی فعال در کشمیر دارد.
این در حالی است که سیدصلاح‌الدین رهبر حزب مجاهدین گفت که هدف قرار دادن غیرنظامیان عواقب جدی برای هند به دنبال خواهد داشت. هند و پاکستان از زمان استقلال در سال 1947 تاکنون بر سر حاکمیت کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند.بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در پاکستان قرار دارد و هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل این منطقه را دارند. کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است. درگیری شبه‌نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 تاکنون 68هزار کشته برجا گذاشته است.