kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
کاخ سفید: احرار‌الشام و جیش‌الاسلام تروریست نیستند !

آمریکا جایگزین داعش را معرفی کرد

در حالی که گروه تروریستی داعش آخرین ضربات را از طرف نیروهای مقاومت، بسیج مردمی، عشایر و نظامیان در عراق و سوریه متحمل می‌شود، آمریکا با حمایت از «احرارالشام» و «جیش‌الاسلام» این دو گروه تکفیری را عملا به عنوان جایگزین داعش معرفی کرد.

سرویس خارجی -

بالاخره پس از مدت‌ها رایزنی میان سران آل‌سعود و آمریکا، جایگزین «داعش» برای تداوم سیاست‌های شیطانی و پلید آمریکا در منطقه و جهان اسلام مشخص شد؛ «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رسما اعلام کرده،‌ گروه‌های «احرارالشام» و «جیش‌الاسلام» در سوریه تروریستی نیستند!
این یک جمله در روزهای افول «داعش»، بسیار معنادار است. کربی همچنین گفت «کشورش در حال حاضر قصد ندارد مسئله گسترش فهرست سازمان‌های تروریستی را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.»گروه‌های تروریستی «احرارالشام» و «جیش‌الاسلام» هر دو تکفیری هستند و مثل داعش، جنایات زیادی را در سوریه مرتکب شده‌اند. در حال حاضر احرارالشام توسط قطر و جیش‌الاسلام نیز به وسیله دولت آل سعود حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند.
پیش از این طرح آمریکا، حمایت از تروریست‌های به اصطلاح میانه‌رو مثل «ارتش آزاد» در سوریه بود. ولی اکنون که قرار است داعش صحنه را در سوریه و عراق ترک کند،‌ خلأ تروریستی بزرگی ایجاد خواهد شد که گروه‌هایی مثل ارتش آزاد نمی‌توانند آن را پر کنند. به همین خاطر، آمریکا به دنبال جریان‌هایی مثل احرارالشام و جیش‌الاسلام است که براساس تفکرات وهابی عمل می‌کنند و سه ویژگی داعش یعنی قساوت قلب، حملات انتحاری و گرایش ضدشیعی را دارند و طی سال‌های آتی می‌توانند در غیاب داعش، به تفرقه میان شیعه و سنی دامن بزنند.بنابراین، از هم اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد که آمریکا همه تلاش خود را به کار می‌‌گیرد تا جریان‌های تکفیری فوق را به عنوان نماینده اهل سنت جا بزند و از این دو همان وظیفه‌ای را انتظار دارد که تاکنون «داعش» و «جبهه النصره» انجام می‌دادند. ولی به هر حال، این دو هر چند به اندازه داعش، رسوا نیستند، نشان تکفیری را بر پیشانی خود دارند و جامعه اهل سنت آنها را نخواهند پذیرفت.
سایر رویدادها
* بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، برخی از کشورهای اروپایی از تروریسم تکفیری در سوریه حمایت می‌کنند.
* «آلبرتو مانتی» رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.