kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

دفاع تمام‌قد اوباما از پلیس نژادپرست همزمان با ادامه سرکوب اعتراض‌ها در سراسر آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا با دفاع تمام قد از عملکرد پلیس نژادپرست در مواجهه با سیاهان گفته: اکثر قریب به اتفاق نیروهای پلیس آمریکا وظایف خود را به صورت حرفه‌ای و منصفانه انجام می‌دهند و باید از آنها تقدیر هم بشود! این در حالی است که سرکوب اعتراض‌ها هنوز ادامه دارد.


سرویس خارجی-

اعتراضات به کشتار هدفمند سیاهان همچنان در شهرهای مختلف این کشور ادامه دارد؛ و طرفداران  جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» روزی نیست که در خیابان شهر تظاهرات نکنند و خواستار پایان نژاد‌پرستی نشوند؛ گزارش‌ها حاکی‌ است در لس‌آنجلس بار دیگر مردم به خیابان‌ها ریختند و به رای صادره مبنی بر تبرئه پلیس متهم به قتل یک زن سیاهپوست اعتراض کردند. علاوه براین، گزارش‌هایی مبنی بر ورود معترضان خشمگین به داخل ساختمان شهرداری لس‌آنجلس و بسته شدن خیابان‌های منتهی به این ساختمان منتشر شده است.
اما در مقابل، موج حملات به نیروهای پلیس آمریکا نیز افزایش یافته، به ویژه به ادارات پلیس این کشور  در تگزاس سه فرد مسلح به سمت نیروهای پلیس تیراندازی کردند. به گزارش فارس، منابع محلی اعلام کردند، پلیس تگزاس 2 فرد مسلح را که به سمت افسران پلیس در این شهر شلیک کرده بودند، دستگیر کرده است.در حال حاضر نیروهای پلیس تگزاس در حال جست‌وجو برای دستگیری مظنون احتمالی سوم هستند.
اوباما
در حالی که اعتراضات همچنان ادامه دارد، اوباما با سفر به دالاس همان شهری که پنج پلیس توسط سیاهان معترض به نژاد‌پرستی کشته شدند در میان مقامات و نیروهای پلیس این شهر با دفاع تمام‌قد از پلیس‌های قاتل گفت: «اکثر قریب به اتفاق نیروهای  پلیس آمریکا وظایف خود را به صورت حرفه‌ای و منصفانه  انجام می‌دهند و باید از آنها تقدیر هم بشود.»
اوباما در مراسم یادبود ماموران پلیس این شهر که در پی تیراندازی‌ها کشته شده بودند گفت: «کار این ماموران حفظ حقوق قانون اساسی در این کشور بود.» اوباما کشته شدن این 5  پلیس را «نژادپرستانه» دانست و خواستار حفظ وحدت در آمریکا شد. وی همچنین مدعی شد که نژادپرستی در دوران حکومت وی کم شده است!