kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

افشاگری یک مقام ارشد صهیونیست از همکاری‌های بی‌سابقه مصر و اسرائیل

یک مقام ارشد صهیونیست همزمان با سفر «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به سرزمین‌های اشغالی، از همکاری «بی‌سابقه» بین تل آویو و قاهره خبر داد و این همکاری را حتی با همکاری آمریکا و اسرائيل مقایسه کرد!



سفر وزیر خارجه مصر به سرزمین‌های اشغالی آن هم پس از 9 سال  نشان داد که دولت کودتای مصر به شدت در راستای منافع صهیونیست‌ها فعالیت می‌کند.
در این مورد«یائیر گولدن» نایب رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به خبرگزاری بلومبرگ گفته، «همکاری بین مصر و این رژیم در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد. به گزارش تسنیم، «گولدن» همچنین گفته که روابط اسرائیل و مصر به خصوص در زمینه امنیتی بی‌سابقه است و اگرچه این روابط به سطح رابطه بین اسرائیل و آمریکا نمی‌رسد اما من معتقدم شروع خوبی است.»
 این خبرگزاری همچنین برای نشان دادن عمق روابط بین رژیم مصر و رژیم صهیونیستی، مصاحبه‌ای را با یک مسئول سابق این رژیم انجام داده که وی هم تایید می‌کند اسرائیل طی سال‌های اخیر با همکاری مصر و با استفاده از هواپیماهای بدون خلبان چندین حمله علیه گروه‌های مسلح در سینا انجام داده است.
بر پایه این گزارش، رژیم صهیونیستی تمایل دارد که مصر را به عنوان قدرت سیاسی نشان داده و آن را وارد مذاکرات با فلسطینیان نیز نماید و بهترین گواه بر این ادعا نیز این است که «السیسی» پیش از سخنرانی اخیر خود که طی آن از طرح ابتکاری برای صلح خبر داد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در جریان متن سخنرانی خود قرار داده بود.
 این خبرگزاری همچنین به ابراز خرسندی رژیم صهیونیستی از اقدامات مصر علیه تونل‌های غزه هم اشاره کرد.
 این در حالی است که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر روز یکشنبه در سفری به قدس اشغالی با «بنیامین نتانیاهو» دیدار کرد.
 رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دیدار «نتانیاهو» و «شکری» در قدس اشغالی در فضای مثبت صورت گرفت و «شکری» پس از این دیدار طی اظهاراتی در کنفرانس خبری با «نتانیاهو» در قدس اشغالی گفت که سفر وی به اسرائیل در راستای دیدگاه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور در خصوص تحقق صلح! در منطقه صورت گرفته است.  
نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این دیدار اعلام کرد،  همکاری با مصر به لحاظ امنیتی و بین‌المللی گنجی برای این رژیم محسوب می‌شود!
«بنیامین نتانیاهو» تاکید کرده اقدام «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر، در سفر به تل آویو، پس از گذشت 9 سال برای اولین بار، نشان‌دهنده نزدیکی مهم میان دو طرف است.
 در همین حال جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی در مورد این سفر اعلام کرد، مصر به دروازه اسرائیل برای نفوذ به جهان عربی و اسلامی تبدیل شده است.