kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

گفت‌وگوی تلفنی پدرجدهای تکفیری‌ها درباره لزوم مبارزه با تروریسم!

نخست وزیر ترکیه و ولیعهد عربستان- دو کشوری که حامیان اصلی داعش و تروریست‌های تکفیری محسوب می‌شوند- به صورت تلفنی درباره لزوم مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرده‌اند!


دفتر نخست وزیری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نخست وزیر ترکیه و ولیعهد عربستان در تماسی تلفنی بر اهمیت تقویت و افزایش همکاری‌های ضد تروریستی میان آنکارا و ریاض تاکید کردند!
آل‌سعود همواره به عنوان پدرجد تکفیری‌ها شناخته شده است. حمایت‌های این خاندان از تروریست‌های منطقه به میزانی بوده است که حتی مقامات غربی که متحد سعودی هستند نیز به این امر اعتراف کرده‌اند. «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیرا  از نقش عربستان، قطر و کویت در تامین مالی تروریست‌ها خبر داد. علاوه بر این همه می‌دانند آموزه‌های وهابیت مهمترین انگیزه و محرک تروریست‌های تکفیری است. از سوی دیگر ترکیه نیز در جریان خیزش‌های عربی نشان داد که یک حامی قوی برای گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است و این کشور  دستکم با خرید نفت از داعش و همچنین اجازه تردد به تروریست‌ها در مرزهایش کمک شایانی به جیب خود! و تروریسم کرده است. حال با این سابقه سیاه، این دو کشور در اقدامی مضحک و برای انحراف افکار عمومی از تلاش برای همکاری در مورد مبارزه با تروریسم سخن گفته‌اند. آن هم بعد از اینکه آتش تکفیری‌ها دامن خودشان را گرفته است.
به گزارش ایسنا، «بینالی ایلدیریم»، نخست وزیر ترکیه و «محمد بن نایف» ولیعهد سعودی در جریان تماسی تلفنی درباره مسائلی از جمله حملات تروریستی اخیر در اسلامبول و عربستان صحبت کردند. «ایلدیریم» به دولت و مردم عربستان به خاطر حملات تروریستی به مکان‌های مقدس مسلمانان در جده، قطیف و مدینه تسلیت گفت و تاکید کرد: «ترکیه در خصوص این مسئله کاملا با ریاض همدردی می‌کند.»
در بیانیه دفتر نخست وزیری ترکیه آمده است، «ایلدیریم» در جریان این تماس تلفنی اشاره کرد که برای ترکیه و عربستان ادامه اقدامات مشترک بسیار حائز اهمیت بوده و افزایش و تقویت همکاری‌ها به نفع تمامی مردم منطقه از جمله ترکیه و عربستان است. ولیعهد عربستان نیز به خاطر حمله  تروریستی اخیر به فرودگاه آتاتورک اسلامبول تسلیت گفته و تاکید کرده: «من در خصوص این مسئله کاملا با نخست وزیر ترکیه موافقم.» وی افزود: «هیچ چاره‌ای به جز تقویت و افزایش همکاری‌ها میان ترکیه و عربستان در تمامی زمینه‌ها وجود ندارد.»
اظهارات آل‌سعود درباره لزوم مبارزه با تروریسم یکی دو روز پس از حضور ترکی فیصل در میتینگ منافقین! در پاریس صورت می‌گیرد.
عربستان منشأ تروریسم
از سوی دیگر، «نبیل قاووق»، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی اعلام کرد، عربستان منشا افکار تکفیری است که خون و مال و آبروی مردم را هدف گرفته است، نظام عربستان خود یکی از اصلی‌ترین حامیان تکفیری‌ها است و با فتواها و حمایت‌هایش از تروریست‌ها خطری برای آینده امت اسلامی است.