kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

کابینه جدید سوریه مقابل بشار اسد سوگند خورد

اعضای کابینه جدید سوریه به ریاست «عماد محمد دیب خمیس» مقابل رئیس‌جمهور این کشور سوگند یاد کردند.


به گزارش تسنیم، دیروز اعضای کابینه جدید سوریه مقابل «بشار اسد» سوگند یاد کردند. رئیس‌جمهور سوریه 13 تیر فرمان تشکیل دولت جدید این کشور به ریاست «عماد محمد دیب خمیس» صادر کرده بود.
در کابینه جدید 32 عضوی، «ولید معلم» همچنان وزیر خارجه است و معاونت نخست‌وزیر رانیز برعهده دارد.
این تغییر و تحولات سیاسی در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که تحلیلگران، بشار  اسد را در جنگ داخلی پنج ساله، پیروز میدان می‌خوانند. دولت‌های ترکیه و حتی عربستان هم چند روزی است دیگر از کناره‌گیری بشار اسد حرف نمی‌زنند. از اروپا نیز طی روزهای اخیر دو هیئت سیاسی و امنیتی بلندپایه، یکی از ایتالیا و دیگری از اتحایه اروپا وارد دمشق شده و با «بشار اسد» دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.
تغییر موضع در جبهه حامی تروریسم در حالی مشاهده می‌شود که دولت سوریه هیچ تغییری در سیاست‌های خود نداده و همچنان به این سیاست‌ها، خصوصا مبارزه با صهیونیسم پایبند است.
در این رابطه، «عبدالقادر عزوز» مشاور نخست‌وزیر سوریه به خبرگزاری تسنیم در دمشق گفت: «نبرد کنونی در حلب علیه تروریسم، نبرد محور مقاومت است و در این محور هماهنگی کامل وجود دارد.»
از حلب نیز خبر رسیده، حمله تکفیری‌ها متشکل از عناصر «جبهه النصره»، «فیلق الشام»، و «نورالدین الزنکی» برای اشغال مجدد محور «کاستیلو» با شکست مواجه شد و تروریست‌ها با برجای گذاشتن 75 کشته و 100 مجروح عقب نشستند.
محور «کاستیلو» اصلی‌ترین محور تدارکاتی تروریست‌های حاضر در شهر حلب بود.
در استان «لاذقیه» نیز نیروهای مقاومت و ارتش سوریه توانستند چند منطقه در حومه شمالی این استان را آزاد کنند و تروریست‌ها را به داخل خاک ترکیه فراری دهند. در این عملیات،‌ نیروهای دولتی و مقاومت بر تپه‌های مشرف بر شهر «کنسبا» مسلط شدند.
«طلال برازی» استاندار «حمص» نیز اعلام کرده، ارتش سوریه به همراه نیروهای متحد خود توانسته دستاوردهای مهمی در این استان داشته باشد و بر مناطق بیشتری در مواجهه با داعش مسلط شود. به گفته وی، ارتش سوریه اکنون خود را برای پیشروی به سمت «حماه» و «سلمیه» در شمال حمص آماده می‌کند.
در جنوب غرب دمشق هم نیروهای ارتش سوریه به همراه مقاومت به ورودی‌های شهر «داریا» رسیده‌اند. به گفته منابع میدانی، هم‌اکنون 8000 غیرنظامی در این شهر تحت محاصره عناصر تروریستی هستند. شهر داریا از همان سال‌های نخستین بحران سوریه، به اشغال تروریست‌ها درآمده بود و به دلیل نزدیکی‌اش به پایتخت، یکی از راهبردی‌ترین مواضع تروریست‌ها محسوب می‌شود.
سایر رویدادها
*‌ ارتش ترکیه شهر کردنشین «تل ابیض» در شمال سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. در مورد تلفات این حمله، گزارشی نرسیده است.
* روزنامه سوری «الوطن» اعلام کرده، عناصر داعش و جبهه النصره به زودی از اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» خارج می‌شوند.
* ارتش سوریه «محمود عبدالکریم بروق» سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه «الرستن» را به همراه 10 تروریست دیگر از پای درآورد.
* تروریست‌های داعش با حمله به مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کردها) در شمال استان «رقه» و اطراف شهر «منبج» در استان حلب، شماری از کردهای مسلح را کشتند. آمریکا که خود را متحد کردها می‌داند، هیچ واکنش هوایی و زمینی علیه داعش نشان نداد!