kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

نخست وزیر آینده انگلیس مشخص شد

رئیس کمیته حزب محافظه‌کار اعلام کرد که این حزب انتخاب «ترزا می» به عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌کار انگلیس و نخست وزیر آینده این کشور را تأیید می‌کند.



به گزارش تسنیم می ‌پس از آن به عنوان رئیس محافظه‌کاران انتخاب شد که« آندرا لدسام» رقیب انتخاباتی وی کناره‌گیری کرد.
ترزا می، وزیر کشور فعلی پس از این پیروزی عملا نخست‌وزیر آینده انگلیس به شمارمی‌رود و قرار است پاییز جای کامرون را در دفتر نخست وزیری لندن اشغال کند.
ترزا می پیش از همه‌پرسی از حامیان ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا بود اما پس از مشخص شدن نتایج همه‌پرسی اعلام کرد که باید به رای مردم احترام گذاشت و وعده داد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را عملی کند.
لدسام نیز که از رقابت با  می‌ کنار کشید گفت با توجه به اینکه حمایت تنها 25 درصد از نمایندگان حزب در پارلمان را دارد، به این نتیجه رسیده که نخواهد توانست دولتی متحد و قوی برای رهبری روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تشکیل دهد.
او گفت که انگلیس در شرایط فعلی به انتخاب فوری یک نخست وزیر قدرتمند احتیاج دارد و او از ترزا می حمایت خواهد کرد. وی دومین زنی است که در انگلستان به مقام نخست‌وزیری می‌رسد.
 رفتارهای مشابه او با «مارگارات تاچر» دیگر نخست‌وزیر زن انگلستان، موجب شده تا بسیاری او را «تاچر ثانی»  لقب دهند
مهمترین ماموریت نخست وزیر جدید بریتانیا اجرای برنامه خروج این کشور از اتحادیه اروپاست.
در پی رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی اخیر، دیوید کامرون نخست وزیر استعفا کرد زیرا او به شدت موافق باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا بود.