kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
نیمی از مردم آلمان احساس امنیت نمی‌کنند

امنیت، کالایی نایاب در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا !

نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه «اینسا» که به سفارش نشریه «بیلد» آلمان انجام گرفته نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان آلمان در کشور خود احساس امنیت نمی‌کنند.


به گزارش تسنیم به نقل از نشریه فوکوس، براساس نتایج این نظرسنجی 44/7 درصد از حدود 2/047 شرکت‌کننده در این نظرسنجی معتقدند که امنیت ندارند و به طور مؤثر هم توسط پلیس حمایت نمی‌شوند. نشریه «بیلد» که این نظرسنجی را به انستیتو تحقیقاتی بیلد سفارش داده است با اشاره به آمار اداره فدرال پلیس جنایی آلمان خبر داد که در سال 2015 جرایم بیشتری نسبت به سال قبل از آن وجود داشته است، در حالی که در سال 2014 این جرایم کمتر بود.
بنابر اعلام نشریه بیلد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که به اندازه کافی پلیس در آلمان وجود ندارد و همین مسئله موجب احساس عدم امنیت در این کشور شده است. نبود امنیت در ثروتمندترین کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله مسائل قابل تأملی است که نظر کارشناسان را نیز به خود جلب کرده است. به نظر می‌رسد که خروج تاریخی انگلیس از اتحادیه اروپا از جمله دلایلی است که موجب شده دیگر کشورهای این اتحادیه نیز با نگاه عمیق‌تری به مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود بنگرند و کمبودها، مشکلات و کاستی‌های کشور خود را مشاهده کنند. حمایت برخی کشورهای غربی از تروریست‌های تکفیری که در نهایت باعث تقویت تروریست‌ها و کشیده شدن پای آنها به اروپا شده است نیز می‌تواند از مهم‌ترین دلایل این احساس ناامنی باشد.