kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

تلاش هماهنگ سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه برای کودتا در زیمبابوه

وزیر کشور «زیمبابوه» تصریح کرده که سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه در «حراره» در ناآرامی‌های این کشور با هدف براندازی نظام زیمبابوه دست دارند.


به گزارش خبرگزاری فارس، «ایگناتیوس کومبو» گفته: «اسنادی را جمع‌آوری کرده‌ایم که نشان می‌دهد سفارت فرانسه در حراره و برخی دیگر از سفارتخانه‌ها در برنامه تغییر حکومت کشور دست دارند. به گفته کومبو، سر نخ اعتراض‌های خیابانی و اعتصابات سراسری به سفارتخانه های آمریکا و فرانسه ختم می‌شود.
طی روزهای اخیر اعتراضات و اعتصابات سراسر بخش کسب و کار و حمل‌و‌نقل عمومی  را مختل کرده است. طبق گزارش روزنامه «ساندی‌میل» چاپ زیمبابوه، «هری توماس» سفیر آمریکا و «لوران دلاهاوس» سفیر فرانسه در حراره طی ماه‌های اخیر با «ایوان ماواریر» یکی از سازمان‌دهندگان اعتصابات هفته گذشته، ملاقات‌هایی داشته‌اند.
گفتنی است آمریکا و متحدانش هر حکومتی را که سر سازگاری با آنها را نداشته و به سمت استقلال حرکت کنند، برنمی‌تابند و با روش‌های گوناگون مثل کودتاهای نرم با ایجاد جنگ و گسیل داشتن تروریست‌ها به این کشور سعی در برکناری آنها می‌کنند. سودان جنوبی نیز چند روزی است درگیر جنگ داخلی شده است.