kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

عضو تیم مذاکره‌کننده هشدار داد زنجیره‌ای‌ها سانسور کردند

نشریات زنجیره‌ای در اقدامی مسبوق به سابقه و با هدف بزک برجام، هشدار رئیس سازمان انرژی اتمی درباره بدعهدی آمریکا در پسابرجام را سانسور کردند.

سرویس سیاسی-

روز شنبه، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی با هشدار درباره بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام و توطئه‌چینی غربی‌ها علیه ایران، تاکید کرد این هشدارها را به عنوان یک شهروند ایرانی و استاد دانشگاه مطرح می‌کند تا عزیزی ناراحت نشود!
صالحی همزمانی ادعاهای «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و اظهارات «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران را حاکی از ایجاد توطئه‌ای جدید علیه کشورمان دانست و بر جلوگیری به‌هنگام از آن تاکید کرد.
وی تصریح کرد: البته بنده برای صحبت کردن در این خصوص احتیاط می‌کنم و نگرانم که بگویند بحث سیاسی است، اما احساس می‌کنم اتفاقاتی در حال روی دادن است زیرا آقای بان‌کی‌مون و خانم مرکل حرف‌های عجیبی زده‌اند.
رئیس سازمان انرژی اتمی هشدار داد:‌ احساس می‌کنم در حال زمینه‌چینی و پخت و پز علیه ما هستند و ما باید گوش به زنگ باشیم.
صالحی در خصوص نکات منفی  ابعاد سیاسی، حقوقی، اقتصادی و بانکی برجام افزود: چند ماه پیش بنده گفتم که مسائل بانکی مقداری کند پیش می‌رود که خب حرف ما مقداری مطلوب واقع نشد.
وی با اشاره به پیش رفتن مذاکرات و عملکرد طرف مقابل در تعهدات خود به برجام تصریح کرد: من نباید وارد این موضوع شوم، حالا دوباره ممکن است عزیزی ناراحت شود اما در برجام طرف مقابل متعهد شده است کاری نکند که با روح برجام در تضاد باشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی به وضع قانون روادید در کنگره آمریکا پس از برجام اشاره کرد و گفت: حالا من این را می‌توانم بگویم و دوستی نمی‌تواند به من اعتراض کند که مثلاً آقا شما وزیر اقتصاد و یا رئیس بانک مرکزی و یا وزیر امور خارجه نیستید چرا که حداقل از نظر علمی 40 سال استاد دانشگاه هستم، لذا این را می‌توانم بگویم‌.
صالحی ادامه داد: پیش از این دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های خارج در تماس بودند و تزهای مشترک داشتند و به ویژه دانشمندان اروپایی به راحتی به ایران می‌آمدند و در کارگاه‌های فنی‌، آموزشی و تحقیقاتی مشارکت داشتند و این در حالی بود که هیچ مسئله‌ای در رفت و آمد آنها وجود نداشت.
وی گفت‌: هم‌اکنون و پس از پیش آمدن قضایای روادید تعداد زیادی از دانشمندان اروپایی که مقداری احتیاط می‌کنند از آمدن به ایران استنکاف دارند‌.
به گزارش فارس، رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: به قول دانشگاهی‌ها این یعنی وضعیت آنها پیش از برجام بهتر از پس از برجام بوده است.
آلزایمر رسانه‌های مدعی
«دانستن حق مردم است»!
اما هشدار رئیس سازمان انرژی اتمی درباره بدعهدی آمریکا در پسابرجام و توطئه‌چینی غرب درباره ایران، در نشریات زنجیره‌ای سانسور شد.
«سانسور»، یکی از اقدامات هماهنگی است که روزنامه‌های زنجیره‌ای در نخستین روز پس از اظهارات سیف مبنی بر «دستاورد تقریبا هیچ برجام برای ایران» نیز آن را در پیش گرفتند تا مفهوم واقعی شعار ادعایی همیشگی‌شان یعنی «دانستن حق مردم است» را به نمایش گذاشته باشند!
در این روزها که افکار عمومی و دلسوزان نظام نگران عواقب برجام و نقض عهد از سوی آمریکا هستند، جریانی خاص فارغ از همه این مباحث و فارغ از اظهارات تامل‌برانگیز صالحی، سیف و دیگر دولتمردان در خصوص برجام، همچنان بر طبل مزایای ارتباط با آمریکا بر هر قیمت می‌زنند.
این جریان خاص که روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای در حکم تریبون آن عمل می‌کنند فارغ از حفظ منافع ملی و اجرای تعهدات از سوی غرب ( تعهدات مندرج در برجام) صرفاً سودای ارتباط با آمریکا را در سر می‌پرورانند و فارغ از حساب و کتاب و  بدون هیچ هزینه و فایده ارتباط با آمریکا را بزرگ‌ترین هدفی می‌دانند که دولت باید پیگیری کند.
بزک «دستاورد تقریبا هیچ برجام برای ایران»
بزک «دستاورد تقریبا هیچ برجام برای ایران» توسط رسانه‌های زنجیره ای و مدعیان اصلاحات در حالی است که اکنون و با گذشت بیش از 11 ماه از امضای توافق هسته‌ای و همچنین با گذشت بیش از 5 ماه از روز آغاز اجرای تعهدات 1+5 ذیل برجام، نه تنها پول‌های بلوکه شده به کشور بازنگشت بلکه آمریکا در اقدامی گستاخانه، 2میلیارد دلار از اموال ایران را نیز غارت کرد. علاوه بر این، نه تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه در پسابرجام تحریم‌های جدیدی نیز به فهرست قبلی اضافه شد. همچنین کنگره آمریکا پس از برجام بیش از 70 طرح ضدایرانی را تصویب کرد.