kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
به رغم تبلیغات گسترده رژیم صهیونیستی صورت گرفت

استقبال سرد اتحادیه آفریقا از سفر نتانیاهو به آفریقا

نماینده سودان در اتحادیه آفریقا فاش کرد که این اتحادیه برخلاف آنچه صهیونیست‌ها نشان می‌دادند از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای آفریقایی استقبال سردی داشته است.


به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه مصری الیوم، «عثمان نافع» ضمن افشای مطلب فوق افزوده، «مخالفت مسئولان اتحادیه آفریقا با استقبال از بنیامین نتانیاهو ناشی از اصول و ارکان منشور این اتحادیه است که اسرائیل را رژیم اشغالگر و نژادپرست می‌داند و هرگونه تلاش برای استقبال از مقامات اسرائیلی از جمله نخست‌وزیر این رژیم نقض منشور و اصول اتحادیه آفریقاست.»
نماینده سودان دستیابی اسرائیل به عنوان «عضو ناظر در اتحادیه آفریقا» را نیز بعید دانست زیرا این اتحادیه همچنان به اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی و اقدامات سرکوبگرانه آن، بازداشت‌های فلسطینیان و نیز احداث دیوار نژادپرستانه حائل مخالف است و این اتحادیه در تمامی اجلاس‌ها خواستار عقب‌نشینی اسرائیل از اراضی اشغالی می‌شود.
این در حالی است که نتانیاهو در سفر هفته گذشته خود به چهار کشور آفریقایی که به منظور جلب آرای کشورهای آفریقایی، گسترش روابط تجاری و تطهیر و اصلاح چهره منفور این رژیم در قاره سیاه انجام شد خواستار عضویت در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر شده بود، آن هم پس از تبلیغات وسیع رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره استقبال کشورهای آفریقایی از سفر نتانیاهو به این قاره!
از سوی دیگر منابع خبری در اتحادیه آفریقا اعلام کردند که سفرای رژیم صهیونیستی در آفریقا برای تدارک سفر نتانیاهو به این قاره از ماه‌ها پیش تلاش کرده و درخواست خود را عنوان کرده بودند.
این در شرایطی است که رسانه‌های صهیونیستی تبلیغات زیادی برای این سفر به راه انداخته و چنین وانمود می‌کردند که کشورهای آفریقایی خواستار بهبود روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند.
اسرائیل می‌گوید با 40 کشور آفریقایی روابط دیپلماتیک دارد در حالی که سفارتخانه این رژیم فقط در 10 کشور فعال است و در بقیه کشورها سفرای غیرمقیم دارد.